Zoeken

Introductie: Moto Guzzi Griso 850 en Breva 850

Pagina 7

18 april 2006
Inhoudsopgave
Introductie: Moto Guzzi Griso850 en Breva850
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Conclusione

Zo spectaculair als de Griso zich laat rijden, zo BMW is de Breva 850. De contrasten hadden niet groter kunnen zijn. Onvoorstelbaar hoe met precies hetzelfde motorblok twee totaal, maar dan ook totaal verschillende motorfietsen kunnen worden gemaakt. Daar waar de Griso juist het duiveltje in je weet aan te sporen, doet de Breva veel meer een beroep op het engeltje. Het meest doet de motor me dan ook aan een BMW denken, en laat dát nou net de doelgroep zijn waar Moto Guzzi zich op heeft gericht bij het concept van de Breva. Een rechttoe-rechtaan motorfiets die eigenlijk overal voor inzetbaar is, maar dan wel overgoten met een Italiaanse saus. Woonwerk, toeren met de locale motorclub, op vakantie, je kunt het zo gek niet bedenken of de Breva is inzetbaar. Dit in tegenstelling tot de Griso die maar voor één ding is gemaakt: sturen, knallen en pozen. Toch doet, als je de zaken abstract bekijkt, de Breva het veel beter dan de Griso. De zithouding is meer ontspannen, de geometrie maakt dat de motor neutraler stuurt en kijk je op de snelheidsmeter dan blijken gevoel en werkelijkheid ineens niet meer zó ver uit elkaar te liggen. Tel daarbij op dat de Breva ook nog eens tal van praktische zaken aan boord heeft die de Griso niet heeft (waaronder handige spinnenhaken en voldoende ruimte onder de buddy) en je zou verwachten dat de Breva de winnende keuze is. Dat is ie ook, totdat je je hart laat spreken. En dan is er geen weg meer terug....

Moto Guzzi Griso 850 Dit vonden we goed
  • Rijsensatie
  • Stuureigenschappen Dit vonden we minder
  • Koude start
  • Zijstandaard
  • Moto Guzzi Breva 850 Dit vonden we goed
  • Zithouding
  • Stuureigenschappen Dit vonden we minder
  • saai karakter
  • vermogen