Test: Prototype MV Agusta Brutale 950
MV Agusta is opnieuw uit de as herrezen, en dat vieren de Italianen met de gloednieuwe Brutale Serie Oro. Een compleet nieuw begin voor het merk — en misschien wel de meest volwassen Brutale ooit. Wij kregen de kans om de prototypes te rijden, in het hart van Varese.
Test: Kawasaki Z1100 SE
Met de lancering van de nieuwe Z1100 heeft Kawasaki het gat in de Z-line-up weer gevuld dat was ontstaan nadat de Z1000 uit productie werd genomen. Na pak ‘m beet 200 kilometer in de meest uiteenlopende omstandigheden in de omgeving van Dinant zijn we overtuigd dat Team Green hiermee een verdomd goede Z(et) heeft gemaakt.
Snuffeltest: Italjet Dragster 700 Twin
Het Autodromo Enzo e Dino Ferrari, beter bekend als Imola, is een circuit met nogal wat historie. Hier reden en rijden de grootheden op twee en vier wielen rond, maar bovenal is het voor Italjet een geweldige locatie om zijn nieuwste wapen aan de wereldpers te presenteren: de Dragster 700 Twin. Als een van de eersten kregen we de kans om deze eigenzinnige creatie de sporen te geven…
Test: Ducati 2025 Streetfighter V4 S
Circuit de Folembray in Noord-Frankrijk is klein, overzichtelijk én technisch: korte rechte stukken, krappe hairpin en chicanes. Een plek waar je een naked superbike van 214 pk misschien niet meteen zou verwachten — maar precies dát maakt het interessant. De vernieuwde 2025 Streetfighter V4 S wil niet alleen de snelste zijn, maar ook de slimste. En op een technisch circuit als Folembray moet al die techniek zich bewijzen.
Classic test: Yamaha TRX850
Ondanks al het RD350LC tweetakt erfgoed is Yamaha het Japanse merk dat het meest gehecht is aan het viertakt tweecilinderconcept – een beleid dat voor veel fans zijn ultieme uitdrukking vond in de TRX850 sport-twin, die precies 30 jaar geleden, in 1995, op de Japanse thuismarkt werd gelanceerd. Op dat moment volgde Trixie Yamaha tweetakt zusje Elsie op de catwalk van het tweewielige design. – Dus Trixie, dit is jouw leven.