Test: Triumph Street Triple RS
Technische gegevens
20 februari 2017
Merk/model | Triumph Street Triple S | Street Triple R | Street Triple RS |
Motor | |||
Type | driecilinder lijnmotor | driecilinder lijnmotor | driecilinder lijnmotor |
Koelsysteem | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 765 cc | 765 cc | 765 cc |
Boring x slag | 78 x 53,4 mm | 78 x 53,4 mm | 78 x 53,4 mm |
Compr. verh. | 12,65:1 | 12,65:1 | 12,65:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal, ride by wire, instelbare tractiecontrole, 2 rijmodi | Digitaal, ride by wire, instelbare tractiecontrole, 2 rijmodi | Digitaal, ride by wire, instelbare tractiecontrole, 2 rijmodi |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Multipoint injectie | Multipoint injectie | Multipoint injectie |
Smering | wet sump | wet sump | wet sump |
Vermogen | 113 pk @ 11.250 tpm | 118 pk @ 12.000 tpm | 123 pk @ 11.700 tpm |
Koppel | 73 Nm @ 9.100 tpm | 77 Nm @ 9.400 tpm | 77 Nm @ 10.800 tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6, close ratio | 6, close ratio | 6, close ratio, quickshifter |
Eindoverbrenging | O-ring ketting | O-ring ketting | O-ring ketting |
Koppeling | nat, meervoudige plaat, kabelbediend | nat, meervoudige plaat, kabelbediend, slipper assist | nat, meervoudige plaat, kabelbediend, slipper assist |
Chassis | |||
Frame | gecombineerd aluminium buizen/die-cast frame | gecombineerd aluminium buizen/die-cast frame | gecombineerd aluminium buizen/die-cast frame |
Wielbasis | 1.410 mm | 1.410 mm | 1.410 mm |
Balhoofdhoek | 24,8° | 23,9° | 23,9° |
Naloop | 104,3 mm | 100 mm | 100 mm |
Vering voor | Showa 41 mm upside down, niet instelbaar | Showa 41 mm BPF upside down, volledig instelbaar | Showa 41 mm BPF upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | Showa monoshock met piggyback reservoir, veervoorspanning instelbaar | Showa monoshock met piggyback reservoir, volledig instelbaar | Öhlins monoshock met piggyback reservoir, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 110 mm | 115 mm | 115 mm |
Veerweg achter | 124 mm | 131 mm | 135 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 310 mm, Nissin 2-zuiger remklauw, ABS | Dubbele schijf 310 mm, Brembo M4.32 Monobloc 4-zuiger radiale remklauw, ABS | Dubbele schijf 310 mm, Brembo M50 Monobloc 4-zuiger radiale remklauw, ABS |
Achterrem | Enkele schijf 220 mm, Brembo 1-zuiger remklauw, ABS | Enkele schijf 220 mm, Brembo 1-zuiger remklauw, ABS | Enkele schijf 220 mm, Brembo 1-zuiger remklauw, ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" |
Achterband | 180/55 ZR 17" | 180/55 ZR 17" | 180/55 ZR 17" |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.065 mm | 2.065 mm | 2.065 mm |
Breedte | n.o. | n.o. | n.o. |
Hoogte | 1.060 mm | 1.085 mm | 1.085 mm |
Zadelhoogte | 810 mm | 825 mm | 825 mm |
Gewicht | 166 kg droog | 166 kg droog | 166 kg droog |
Tankinhoud | 17,4 liter | 17,4 liter | 17,4 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | n.b. |
Gegevens | |||
Rijbewijsklasse | A | A | A |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 10.500,00 | € 11.900,00 | € 13.400,00 |
Adviesprijs BE | € 9.380,00 | € 10.580,00 | € 11.880,00 |
Importeur NL | Triumph Benelux | Triumph Benelux | Triumph Benelux |
www.triumphmotorcycles.nl | www.triumphmotorcycles.nl | www.triumphmotorcycles.nl |