Dubbeltest: Mash Belena 125 en Belena 300
Terwijl het geluid van Shakira door de speakers van de Belena schalt als we over de A12 in het drukke verkeer richting Utrecht aan het rijden zijn bedenk ik mij dat de keuze van Mash het gamma uit te breiden in het scootersegment wel eens een verdomd slimme zet kan zijn geweest. Vijfhonderd kilometer file elke dag is sinds Covid-19 het nieuwe normaal en voor nog geen vijfduizend euro bieden de Fransen een aantrekkelijk alternatief.
Test: Ducati Monster SP
Met de lancering van de radicaal vernieuwde Monster zei Ducati twee jaar geleden weer terug naar de basis te zijn gegaan: een sportief blok, edoch perfect voor straatgebruik, gecombineerd met een frame dat van de Superbike is afgeleid. Met de komst van de Monster SP hebben de Italianen de Monster 2.0 een scherper aroma gegeven.
Dossier Suzuki GSX-8S - deel 2: het circuit
Na er zelf al in de heuvelachtige omgeving van Zuid-Limburg mee kennis te hebben gemaakt was ik superbenieuwd hoe Suzuki’s nieuwste wapen in het Naked Sport middensegment, de GSX-8S, zich op het circuit van Mettet zou houden, het circuit ten zuiden van Charleroi wat inmiddels als het “Motorfreaks thuiscircuit” kan worden gezien.
Test: Indian FTR R Carbon
Toen in 2019 de FTR 1200 werd geïntroduceerd gaf Indian Motorcycle een nieuwe definitie aan de Amerikaanse V-twin. In vier jaar tijd is de FTR tot een compleet uitgebreid, met als vlaggenschip de FTR R Carbon, die veel meer is dan gewoon een FTR met een vleugje carbon.
Test: Kawasaki Versys 1000 SE vs. Suzuki V-Strom 1050
Ooit waren het bloedbroeders, maar ze zijn uiteen gegroeid: de V-Strom behield het dualistische karakter van de motor die graag op asfalt rijdt, maar die ook offroad een potje kan breken. Dat is helemaal de laatste trend. De Versys sloot aan bij een eerdere trend, van adventure-motoren die worden geperfectioneerd voor het asfalt. De vraag is, wat is hip en wat bevalt jou het beste?