Zoeken

Interview Timur Sardarov

Het was twee weken geleden hét onderwerp van gesprek op de EICMA in Milaan: het meest prestigieuze en historische merk van Italië, winnaar van 270 Grand Prix races, 38 rijders- en 37 constructeurstitels, was naar verluid overgenomen door KTM. Stefan Pierer, de machtigste man in de Europese motorindustrie, had zijn meest iconische merk tot nu toe ingelijfd en aan zijn lijst Europese merken inclusief KTM, Husqvarna en GasGas toegevoegd. Tijd voor een gesprek met MV’s CEO Timur Sardarov.

Terugblik EICMA 2022

Een aantal grote merken liet de motorbeurs van Milaan links liggen, maar andere merken zorgden dat er genoeg te zien viel. Vooral kleine, nieuwe merken zagen hun kans om op te vallen.

Test Ninja 1000 SX versus GSX-S1000GT - deel 2: het circuit

Waar bij de meeste merken op sportieve hoogpoters werd ingezet hield Kawasaki vast aan het oorspronkelijke concept, waardoor de Ninja 1000SX jarenlang de ongekroonde koning van het tour/sport segment was. Met de introductie van de volledig nieuwe GSX-S1000GT lijkt Suzuki echter alles uit de kast te hebben gehaald met als doel met de titel “beste en betaalbare motor in het tour/sport segment” aan de haal te gaan. In een tweeluik hebben wij beide motoren tegenover elkaar gezet: deel 1 op straat en deel 2 op het circuit.

Test: Mutt Motorcycles Hilts 250

De markt voor custombuild motoren is altijd een behoorlijk exclusieve en vooral ook prijzige aangelegenheid geweest. Dat moest anders, vonden de oprichters van het in Birmingham gevestigde Mutt Motorcycles en ontwikkelden een complete lijn motoren met de looks van een custombuild, maar dan voor een betaalbare prijs. Motorfreaks trotseerde in eigen land het herfstachtige weer voor een uitgebreide test van de Hilts 250, die absoluut hoge ogen zou scoren op menig custombuild motorshow.

Test: Moto Guzzi V100 Mandello S

Moto Guzzi is de oudste Italiaanse motorfabrikant met een continue productie sinds z’n geboorte in 1921, maar moest vanwege de Covid-19 restricties een ingetogen Centenary-feest vieren in de eeuwoude fabriek in Mandello del Lario. Een jaar later dan gepland wordt dat echter meer dan goedgemaakt met de lancering van het compleet nieuwe next-gen platform, de V100 Mandello, een vooruitblik op de volgende 100 jaar.