Zoeken

Test: Kawasaki Ninja H2 SX SE

In 2018 lanceerde Kawasaki de Ninja H2 SX als tweede model van de Supercharged familie, maar het blok bleek niet aan de emissie-eisen van Euro5 te voldoen, waardoor het na slechts 3 jaar al einde oefening voor het unieke Toursport kanon leek te zijn. Dat blijkt echter stilte voor de storm te zijn geweest, de Ninja H2 SX is na een jaar afwezigheid weer terug van weggeweest, en niet alleen dat. Het is de meest geavanceerde motorfiets ooit in Japan geproduceerd.

Multitest: Kawasaki Versys vs CFMoto 650MT vs Moto Morini X-Cape

Drie zielen, één gedachte. Dat is het gezegde, maar met de Kawasaki Versys 650, de CF Moto 650 MT en de Moto Morini X-cape 650 is het eigenlijk andersom: één ziel, drie gedachtes. Want de drie merken hebben rond “hetzelfde” 650cc-motorblok drie verschillende motoren neergezet.

Test: Harley-Davidson Nightster

Sinds de lancering van de XL883 en XL1000 in 1957 heeft de Sportster familie onafgebroken deel uitgemaakt van de Harley-Davidson line-up, tot hij twee jaar geleden vanwege Euro5 in Europa van de markt moest worden gehaald. Het afscheid bleek echter van korte duur. Na de nieuwe Sportster S met Revolution Max 1250T V-twin vorig jaar, volgde dit jaar de Nightster als nieuw instapmodel met Revolution Max 975T V-twin, in eerste instantie voor de Bronx streetfighter bedoeld.

Eerste indruk: BSA Gold Star 650

Na de onthulling december vorig jaar op de Britse NEC in Birmingham was het stil omtrent de wedergeboorte van de BSA Gold Star 650, die in april op de markt zou worden gezet, maar waarvan de productie werd uitgesteld. Op het Goodwood Festival of Speed mocht Motorfreaks de Gold Star 650 echter proeven, door met de fiets het roemruchte Hill-Climb parkoers af te leggen.

Test: Ducati DesertX

Veel allroads zijn fake. Ze hebben een design alsof je er de Dakar mee kunt rijden, maar zijn onderhuids ontworpen als pure straatmotoren. Gelukkig verschijnen er ook weer echte dual-purpose-motoren op de markt. Zoals de Ducati DesertX, wiens naam géén grootspraak is, zo merken we als we hem in Stavelot aan de tand voelen, een paar weken nadat onze vriend Thilo er al een eerste rijindruk van maakte.