Zoeken

Test: MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS

Conclusie

12 juli 2018

Na een dag te hebben gereden met beide versies ben ik er heilig van overtuigd dat de MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso een ware vertegenwoordiger is van het Sport Touring segment. Het motorblok is mechanisch stiller dan ooit, heeft een powerband die van bijna 2.000 toeren tot aan de begrenzer doorloopt en is daarbovenop gezegend met een rijwielgedeelte dat intuïtief stuurt, over voldoende comfort Toegegeven, het kost een paar centen, maar het geeft wel een nieuwe dimensie aan het begrip SportTourbeschikt om in een dag binnendoor naar Zell am See te rijden, en sportief genoeg om vervolgens de volgende ochtend bij het krieken van de dag volgas de Großglockner te nemen. 

Dat geldt voor de standaard ‘Normale’ versie, en dat geldt helemaal voor de SCS Smart Clutch System versie met een in samenspraak met Rekluse ontwikkelde automatische koppeling. De Turismo Veloce 800 Lusso SCS (het wordt een hele mond vol) biedt iets wat (nog) geen enkele andere motor biedt, maar het is aan jezelf om te beslissen of je het extra geld waard vindt. Maar pas alleen nadat je het zelf hebt uitgeprobeerd. Opgepast, de kans is groot dat je het net als ik steeds meer gaat waarderen…