Zoeken

Test: MV Agusta Brutale 675 vs F3 800

Conclusie

15 juli 2013
Inhoudsopgave
Test: MV Agusta Brutale 675 vs F3 800
In den beginne was er.... de 800
Twee druppels water
Militaire precisie
Spaghetti Varese
Conclusie
Technische gegevens

MV Agusta F3 800 versus Brutale 675

Met de lancering van de F3 800 heeft MV Agusta haar driecilinder dynastie compleet gemaakt. De fiets is volgens de Italianen ontwikkeld voor fervente supersport liefhebbers voor wie de huidige generatie 1000cc's té veel van het goede zijn geworden, en daar zijn ze wat ons betreft uitstekend in geslaagd. Het strakke rijwielgedeelte in combinatie met de goede vering en het 148 pk sterke motorblok met tegengesteld draaiende krukas maakt dMV Agusta F3 800e F3 800 tot een extreme supersport, die zeker op straat niet onder zal doen voor de 1000cc concurrentie. Laat staan op het circuit, waar deze MV Agusta ongetwijfeld pas echt goed tot z'n recht zal komen.

Toch, hoe onvoorstelbaar goed de F3 800 ook is, op straat komt de fiets bijna nooit in het gebied dat ie z'n voordeel ten opzichte van de Brutale 675 uit kan spelen, net als we eerder dit jaar bij de Daytona 675R versus de Street Triple R constateerden. Ondanks de veertig pk waarmee de Brutale 675 het minder moet doen, de niet instelbare vering, de lager spec remmen en dito elektronica, weet de Brutale 675 het z'n 800cc supersport familielid op straat dankzij z'n enorme handelbaarheid verdomd lastig te maken. En is daarbij ook nog eens € 5.500 goedkoper. Ben je op zoek naar een extreme supersport met 1000cc gevoel voor een betaalbare prijs, kies dan voor de F3 800, maar wil je gewoon een lekker ding voor op straat, dan is de Brutale 675 de betere keus.

MV Agusta Brutale 675

  • tijdloos design, stuur met militaire precisie, krachtige remmen, vermogensopbouw
  • tikkie té extreem voor op straat, quickshifter niet vlekkenloos, (nog) geen ABS

Brutale 675

  • tijdloos design, zithouding, handelbaarheid en rijgemak, geluid
  • vering niet instelbaar, voorvork niet opgewassen tegen geweld remmen, (nog) geen ABS