Rij-impressie: Suzuki V-Strom 650A Adventure
Rij-impressie: Suzuki V-Strom 650A Adventure
Inhoudsopgave |
---|
Rij-impressie: Suzuki V-Strom 650A Adventure |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Op herhaling
De V-Strom is voor Suzuki de Allroad in haar line up, al noemt men het zelf geen Allroad maar Adventure Sport. De geschiedenis voor de V-Strom is nog relatief kort. In 2002 kwam de eerste V-Strom op de markt in de 1000cc uitvoering. Twee jaar later werd daar de DL650 aan toegevoegd om ook in het middensegment vertegenwoordigd te zijn. De populariteit werd bijna gelijk bewezen door de meest verkochte motor van Nederland te worden. Niet zo vreemd dat er de afgelopen tijd eigenlijk weinig veranderd is aan de V-Strom. In 2007 zijn ‘kleine’ aanpassingen gekomen aan het motorblok en geometrie. De grootste ‘verandering’ was eigenlijk dat het ook mogelijk was om voor een ABS-uitvoering te kiezen, een keuze die tegenwoordig niet meer mogelijk is aangezien de 650 V-Strom in Nederland standaard wordt geleverd met ABS.
Een andere belangrijke toevoeging sinds 2007 is de mogelijkheid om een ‘speciale’ uitvoering van de V-Strom aan te schaffen. Het speciale zit hem in het aanbieden van de standaard V-Strom’s uitgerust met (originele) accessoires. En accessoires zijn er genoeg, ruim 100 weet Suzuki ons te vertellen. Verder wordt ons nog verteld dat een importeur vanuit Hamamatsu de vrijheid krijgt om met die accessoires zelf speciale uitvoeringen op de markt mag brengen. Nimag B.V. – de Nederlandse importeur voor Suzuki – doet dit door de V-Strom in een Touring en een Black Rhino uitvoering uit te brengen. Dat dit aanslaat blijkt wel aangezien de Black Rhino uitvoering – onder andere uitgerust met een volledige kofferset, valbeugels, carterbescherming en middenbok – het meest wordt verkocht.
Eind 2007 is Suzuki – of beter gezegd Nimag B.V. – begonnen met het aanbieden van een ‘travel programma’. Niet alleen voor een stukje merkbeleving, maar ook om mensen kennis te laten maken met bepaalde Suzuki modellen en ‘te laten zien’ wat de mogelijkheden van het model is. Met de populariteit van de V-Strom is het niet zo vreemd dat men met dit model is begonnen met het aanbieden van een reis: de V-Strom Adventure, een 4- of 7-daagse reis door de Pyreneeën Zelf zijn we ook mee geweest met deze avontuurlijke reis door één van de mooiste bergketens van Europa. Op de aanwezige V-Strom’s tijdens deze Adventure Tour waren al een paar accessoires extra aangebracht en met de mededeling dat op de motorbeurs in Utrecht een speciale uitvoering van de V-Strom was te verwachten, was de link snel gelegd dat dit een ‘Adventure’ zou kunnen worden. En zoals verwacht is er nu dus ook de ‘V-Strom 650A Adventure’.
Pagina 2: Adventure
Pagina 3: Als vanouds
Pagina 4: De toevoeging
Pagina 5: Bepakking
Pagina 6: Conclusie
Pagina 7: Technische gegevens
Tekst: Edwin Loos
Foto's: TargetPress (Wout Meppelink / Tom Haanstra), Edwin Loos