Rij-impressie: Suzuki V-Strom 650A Adventure
Pagina 5
Inhoudsopgave |
---|
Rij-impressie: Suzuki V-Strom 650A Adventure |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Bepakking
Het windscherm van de V-Strom 650A is standaard al te verstellen in drie standen. De Adventure uitvoering heeft daarnaast ook nog een Vario-windscherm. Het voordeel van deze vario is dat je niet hoeft te sleutelen om de hoogte in te stellen. Het verschil lijkt maar minimaal maar door er wat mee te variëren in de hoogte, merk je goed het verschil. En omdat de vario ook weer verschillende standen heeft, heb je nog meer mogelijkheden om het ‘windscherm’ naar eigen voorkeur af te stellen.
Worden de andere speciale uitvoeringen - de Touring en de Rhino - uitgerust met koffers, de Adventure krijgt een Tail Bag van Givi mee. Koffers op een motor zijn vaak al een persoonlijke smaak en mogelijk heeft een Tail Bag dat nog wel meer. Persoonlijk vind ik het zeker passen bij de uitstraling van de Adventure. Ten opzichte van koffers heeft het al wel een voordeel, dat het minder ‘pertinent’ is. Een koffer biedt dan wel weer stevigheid en minder diefstal gevoelig. De inhoud is van de Tail Bag is 32 liter. Misschien te klein als je voor woonwerk veel spullen mee moet nemen, of voor een langere vakantie, maar hoef je niet veel mee te nemen is het ideaal.
Als last but not least heeft de Adventure een Garmin Zumo 550 navigatiesysteem. Dit was de eerste keer dat ik met navigatie op de motor reed en ik moet zeggen: ik heb me er aardig mee vermaakt. Omdat het stuur breed is, ‘belemmert’ de Garmin het zicht niet zodat je er continu op zit te kijken. Gewoon kijken wanneer je wilt en wil je dat niet, dan zit hij ook niet in de weg. Met de populariteit van navigatiesystemen en de avontuurlijke uitstraling van de Adventure past de Garmin er zeker bij. Alhoewel sommige ook zullen zeggen dat het avontuurlijker is om zonder navigatiesysteem op pad te gaan.