Zoeken

Rij-impressie: Suzuki V-Strom 650A Adventure

Pagina 2

28 maart 2008
Inhoudsopgave
Rij-impressie: Suzuki V-Strom 650A Adventure
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7

Adventure

V-Strom 650A Adventure
De V-Strom 650A is zelf niet veranderd voor 2008. Het is nog dezelfde motor als we eerder hebben gereden bij de introductie van het huidige model en in een vergelijkingstest hadden met de Kawasaki Versys. Het is natuurlijk ook pas vorig jaar geweest dat de laatste update van de V-Strom 650A heeft plaatsgevonden. Het is nog steeds het 645cc tellende motorblok geplaatst in een 90° V-Twin opstelling. Bij 8.800 toeren per minuut levert het hart 67 paardenkrachten en bij 6.400 toeren staat er 60 Newtonmeter tot je beschikking. Ook geometrisch is er niks aangepast. Het enige wat je eigenlijk echt nieuw aan het 2008 model nieuw kan noemen, is dat de V-Strom in een nieuwe kleur verkrijgbaar is: Geel. En laat dat nou gelijk een goede ‘vernieuwing’ zijn. In het gele jasje ziet de V-Strom er niet alleen fris uit, persoonlijk gezien kleedt het veel beter af dan de andere beschikbare kleuren.

V-Strom 650A Adventure

Is zij nou zo klein of de V-Strom zo groot?

Ook de Adventure uitvoering is verkrijgbaar in het geel. Mocht je daar niet van gecharmeerd zijn, dan is deze ook nog verkrijgbaar in het grijs. De kleur maakt het nog niet tot de speciale uitvoering. De accessoires waar de Adventure mee is uitgerust wel. Een gedeelte daarvan zijn ook terug te vinden op de andere uitvoeringen, de Touring en de Black Rhino. Terugkerend zijn de handkappen en middenbok waar de speciale uitvoering mee zijn uitgerust. Daarnaast heeft de Adventure – net zoals de Rhino – een carter beschermplaat, valbeugelset en een vario-windscherm.

Wat is er dan zo ‘speciaal’ aan de Adventure? Het begint al bij de bestickering. Op de zijkant staat er groot ‘Adventure’. Verder is er een V-Strom tankpad aangebracht, maar interessanter zijn waarschijnlijk de overige extra’s. Geen koffer is gemonteerd, maar een Givi Tail Bag van 32 liter. In plaats van de standaard voetsteunen zijn er Touratech RVS Enduro voetsteunen gemonteerd om – als je het asfalt verlaat – meer grip te geven. En om nog gemakkelijker het avontuur op te zoeken – of natuurlijk als je gewoon de weg wilt vinden – is de Adventure voorzien van een Garmin Zumo 550 navigatiesysteem.

Met zulke accessoires heb je niet gelijk een heel nieuw model, maar het is toch net weer even anders. Zelf kan je het avontuur opzoeken als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, of – zoals wij ook hebben gedaan – meegaat met Adventure reis van Suzuki, maar het kan ook van nut komen als je gewoon in Nederland rijdt. Nu waren wij in Spanje voor onder andere de introductie van de C1800R, maar om te ervaren wat de V-Strom 650A Adventure heeft te bieden, had Suzuki een avontuurlijke route uitgezet in de omgeving van Ronda.

V-Strom 650A Adventure

Geen straf om in dit soort omgeving op avontuur te gaan, op de achtergrond Embalse de Zahara