Introductie Kawasaki Z 1000
Pagina 6
Inhoudsopgave |
---|
Introductie Kawasaki Z 1000 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Conclusie
Kawasaki is er in geslaagd een moderne opvolger van de oude Z1000 neer te zetten. De zithouding is moderner, het rijgedrag en de uitstraling zijn allemaal opgehaald naar 2007. Er is duidelijk geluisterd naar de kritiek op het oude model en er is serieus geprobeerd een betere motor neer te zetten. En als je een brok motor als deze kunt laten rijden als een vedergewicht (zodanig zelfs dat je uit moet kijken dat je niet te wild verzit omdat je dan té kort draait), heb je zeker je lintje wel verdiend.
Maar… Kawasaki noemt deze Z het topmodel in de ‘Performance Naked’ klasse en heeft het model niet voor niets een agressieve uitstraling meegegeven. Dan verwacht je ook iets van die agressie terug te vinden in het rijden….en die blijft een beetje uit. Zoals gezegd; je armen blijven zitten waar ze zitten, de straatstenen blijven netjes op hun plek, er is geen krachtexplosie. Samen met de standaard redelijk conservatief afgestelde vering krijg je dan vanzelf een tamelijk ingetogen koningsbezoek. Maar ja, wil je echt feest, dan zou je óf de vermogenskromme aan moeten pakken (en ergens iets laten liggen; een piek is immers pas merkbaar als je ook een dal hebt), óf een twin moeten nemen. Niks mis met de Z, en dat is het nou net.
- Sturen
- Vering
- Geen "power burst"
- Geen groen