Zoeken

Test: MV Agusta F4 1000 vs. Suzuki GSX-R1000

Pagina 8

3 mei 2006
Inhoudsopgave
Test: MV Agusta F4 1000 vs. Suzuki GSX-R1000
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8
Pagina 9

Vermogensbank

Op de vermogensbank in Steijn is het duidelijk de Suzuki die het wint van de MV Agusta. Bij de Suzuki maten we een topvermogen van 150 Pk aan het achterwiel, de MV Agusta moest genoegen nemen met een topvermogen van 139 Pk aan het achterwiel. Een verschil van 11 Pk, hetgeen aardig overeen komt met wat de specificaties ons doen beloven. Op papier is het verschil tussen beide motoren namelijk... 12 Pk. (De Suzuki staat te boek voor 178 Pk, de MV Agusta voor 166 Pk.) Dat dát niet is wat je op de openbare weg voelt zodra je met beide motoren onderweg bent is toch wel te verklaren. Het grote verschil begint namelijk pas boven de 11.000 toeren. Daar waar de MV Agusta het voor gezien houdt gaat de Suzuki nog een flink stuk door, maar in dat gebied zul je op de openbare weg bar weinig vertoeven. Dit, in combinatie met de close ratio versnellingsbak van de Soes, maakte dat het in de praktijk de MV Agusta is die bij de acceleratiemetingen met de eer ging strijken.