Introductie: Suzuki Intruder M1800R
Pagina 6
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Suzuki Intruder M1800R |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Conclusie
De M1800R Intruder van Suzuki: een muscle motor, een cruiser met ballen. Een motor waarvan men bij Suzuki met recht de naam cruiser - die is gewoon té min - heeft aangepast in Supercruiser. Het zware, stoere uiterlijk, de ongelofelijk brede (240/40 18") achterband, de upside down voorvork met radiaal gemonteerde remklauwen... hier staat gewoon een supersport in cruiser outfit. Een motor die het je erg moeilijk zal maken als stereotype cruiser te rijden, vanwege het duiveltje op je schouder dat constant blèrt:
GAS!.
Niet voor niets was de snelheidsmeter vaker boven dan onder de 140 km/u te vinden, om maar niet te spreken van de waanzinnige 230 km/u die de Intruder op de teller wist te zetten. Enkel een overtuigende duo rijd(st)er of slaapverwekkende mederijder kan je aanzetten tot een wat lagere snelheid. De motor heeft bergen koppel, daarbij een modificeerbaar uiterlijk en nog geeneens zo slechte stuureigenschappen, enkel het chronische gebrek aan grondspeling breekt de motor in sportief opzicht op, maar daar heet het ook een cruiser voor. Hetzelfde kan trouwens worden gezegd van de remmen, op het oog één op één overgenomen van de GSX-R1000, maar daarbij aangepast aan "cruiser" niveau. Wel de remvertraging, maar niet de agressieve bite zoals je het op een supersport verwacht en wilt. In hoeverre de fiets zijn mannetje zal weten te staan ten opzichte van de concurrentie is nog even de vraag, maar die zullen van goeden huize moeten komen om de funfactor van deze fiets te evenaren.
Dit vonden we goed Het geluid De rijsensatie De comfortabele hoge snelheid Dit vonden we minder De snelheidsdrang De "vastgrijpneiging" van de slijtboutjes |