Zoeken

Introductie: Moto Guzzi 1200 Sport

Pagina 6

13 oktober 2006
Inhoudsopgave
Introductie: Moto Guzzi 1200 Sport
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7

Conclusie

Een sportieve naked bike met het karakter van een Moto Guzzi, dat is in het kort het levensverhaal van de Moto Guzzi 1200 Sport, verteld door Moto Guzzi zelf. In werkelijkheid valt het sportieve karakter van de Moto Guzzi tegen. Bij sportief gebruik van deze motor loop je toch links en rechts de nodige beperkingen tegen het lijf. Met name de problemen met de grondspeling zorgen er voor dat sportief rijden wordt afgestraft met metaalsplinters.

Moto_Guzzi_1200Sport_6_1.jpg 

Voor de rest is de 1200 Sport een motorfiets waar je heerlijk kilometers mee zult maken zonder enige vorm van ongemak. Toch weet de Moto Guzzi zijn eigenwijze V-Twin karakter te behouden en een stijl te brengen waar menig Japanse ontwerper nog wat van kan leren. De uitgebreide mogelijkheden van de Moto Guzzi zorgen er in ieder geval voor dat een complete motor kan worden neergezet voor allerlei verschillende soorten motorrijders. Kortom, een nette motorfiets met een duivels karakter. Denk je op je Supersport die Italiaan weg te rijden, blijkt ie toch nog in je spiegels te zitten. Zij het met wat afgesleten stepjes...

  
 Cijfer 
 Toelichting 
 Uiterlijk   8   Voor de liefhebber van een goed Italiaans ontwerp is de Moto Guzzi smullen. Een liefhebber van Japanse strijders zal doorlopen. 
 Afwerking   9   Afwerking, dat is iets wat Italianen zeker kunnen. Deze motorfiets laat je liever niet in een regenbui staan. 
 Motorisch   7,5   Geen pk monster, maar dat heeft Moto Guzzi ook nooit beweerd. Wel een heerlijke vermogensafgifte. 
 Remmen   6,5   De stoere wavediscs lijken alles te stoppen. Toch duurt het vrij lang voor de Moto Guzzi 1200 Sport stil staat. Ook is het moeilijk een goed gevoel in de remmen te krijgen. 
 Vering   7   De problemen met de grondspeling zijn niet alleen aan de vering te wijten, maar het helpt zeker niet mee. Wel makkelijk af te stellen. 
 Funfactor   7   Geen machine waar je stunts mee uit zult halen. Toch is het genieten om met deze motor te toeren of er gewoon naar te kijken. 
 Prijs   7,5   Vergeleken met de Moto Guzzi Breva 1100 geen gekke prijs, maar de Track Kit tegen meerprijs is eigenlijk een must. Daarmee zal de prijs menig motorrijder iets aan de hoge kant liggen. 

  • Stuureigenschappen
  • Vermogensafgifte
  • Track Kit
  • Windbescherming


  • Vermogen an sich
  • Grondspeling
  • Remmen