Introductie: Moto Guzzi 1200 Sport
Introductie: Moto Guzzi 1200 Sport
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Moto Guzzi 1200 Sport |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Tutti i cromosomi
Het gaat goed met Moto Guzzi, het Italiaanse motormerk met een rijke historie. Dat blijkt niet alleen uit cijfers die het bedrijf tijdens de perspresentatie op het Autodromo di Franciacorta liet zien, maar ook uit het model dat hier gepresenteerd werd: de Moto Guzzi 1200 Sport.
Een verfrissend en bovendien zeer gewaagd design rondom het bekende V-Twin motorblok wat zo karakteristiek is voor de Guzzi"s. Een model dat volgens Moto Guzzi perfect past in het sport-naked segment, dat de laatste jaren flink aan populariteit heeft gewonnen in Europa. Dat de 1200 Sport naakt is moge duidelijk zijn, de sportiviteit van het model zou nog moeten blijken. De Moto Guzzi 1200 Sport is een afgeleide van het rijwielgedeelte van de Breva en het kloppend hart van de Norge 1200. Beide modellen zijn samengesmolten en flink aangepast in deze nieuwe motorfiets.
De meest in het oog springende optische aanpassingen zijn de extra kuipdelen, de remschijven aan de voorzijde en de voorvork, die is behandeld met een titanium legering zoals we onder andere kennen van de Suzuki GSX-R 1000. Het 1151cc motorblok, dat we kennen van de Norge, heeft een totaal andere engine mapping gekregen, waardoor de motor is voorzien van een flink portie koppel. Al met al ingrediënten waarmee Moto Guzzi niet alleen de die-hard Guzzi fans weet aan te spreken, maar zich tevens richt op een nieuwe doelgroep. Een doelgroep met mensen die sportief willen rijden, maar ook eens een flinke toerrit willen maken. Op papier in ieder geval een schot in de roos!
Tekst: Bas Prins
Foto's: Moto Guzzi