Zoeken

Dubbeltest: VOGE 500DSX en 500AC

conclusie

24 maart 2022

We hebben het al vaker gezegd, maar zeggen het opnieuw: de tijd dat “Made in China” synoniem was voor goedkope inferieure meuk stond is al lang niet meer, “Made in China” staat tegenwoordig op gelijkwaardig niveau met de gevestigde orde en is op sommige vlakken zelfs vooruitstrevender. De twee nieuwe VOGE modellen 500AC en 500DSX zijn daar een mooi voorbeeld van. Lijkt wel alsof elk dorp hier z'n eigen kasteel heeftDe motoren mogen het resultaat zijn van een samenwerkingsovereenkomst die moederbedrijf Loncin met Honda is aangegaan en veel raakvlakken hebben met Honda’s CB500 platform, maar hebben wél duidelijk een eigen gezicht en zijn bovendien veel rijkelijker dan de Honda's uitgerust. KYB vering met aan de voorkant een vette upside down, Nissin remmen en banden van het Metzeler/Pirelli concern, plus een instelbaar TFT-kleurendisplay met Bluetooth connectiviteit. 

Mocht dat je niet hebben overtuigd, dan heeft VOGE nog een sterke troef achter de hand: de 500AC gaat bij ons in Nederland voor slechts € 7.399 van de hand (€ 6.599 BE), terwijl voor de 500DSX iets meer op tafel moet worden gelegd, hoewel slechts minimaal: € 7.499 (€ 6.699 BE). Indien je kiest voor de LX versie waar wij mee reden dan krijg je er een knappe aluminium kofferset bovenop voor de meerprijs van € 900 (€ 800 BE).