Zoeken

Test: Kawasaki 2020 Ninja 650

Conclusie

10 april 2020

Dat Kawasaki met de Ninja 650 een verdomd leuke fiets in huis heeft in het middenklasse supersport annex toursport segment hoef je ons niet meer uit te leggen, sinds we met de vorige versie twee jaar geleden al heel Europa hebben doorkruist. Duurt 't nog lang, want een warme choco scoren zit er nu ook al niet inDus vinden we het ook niet vreemd dat bij de eerste update Kawasaki zich tot de puntjes op de i heeft beperkt, in plaats van de motor compleet te vernieuwen. Dat was met de overgang van ER-6f naar Ninja 650 al gedaan. 

De 2020 Ninja 650 rijdt, klinkt, voelt, ruikt en ademt dan ook exact als het 2019 model, maar is nu meer motor voor je geld door de aanpassingen die wél zijn gedaan en waarvan het 4,3” TFT kleurenscherm met Bluetooth connectiviteit wel de belangrijkste is. Zijtassen erop en je hebt een heerlijke fiets om heel Europa door te gaan en daarbij die route in de RIDEOLOGY app te loggen. Tenminste, zodra de grenzen weer open zijn…

Stoere uitstraling; licht en wendbaar; afwerking; Dunlop Sportmax Roadsport 2

Waarom nou standaard geen 12V of USB aansluiting? Geen automatische aanpassing dag/nacht TFT display