Zoeken

Test: Hyosung Aquila GV125 S Bobber

Conclusie

8 januari 2019

Sinds Euro 4 hebben bijna merken hun Cruisers met stille trom het toneel afgevoerd. Volgens kenners omdat een V-twin van alle configuraties het moeilijkst aan strenge milieueisen kan voldoen en de geringe markt voor Cruisers in Europa een investering niet rechtvaardigt. Iemand bezwaar als ik even ga roken? Anders jammer danMet als gevolg dat we afscheid hebben moeten nemen van betaalbare modellen als de Intruder, Vulcan en Shadow en alleen de prijzige Europeanen en Amerikanen zijn overgebleven.

Je kunt je dan ook afvragen of Hyosung er slim aan heeft gedaan met de Aquila GV 125 S Bobber, of dat het juist een meesterlijke zet is geweest. De markt voor Cruisers is weliswaar beperkt en al helemaal wanneer je je dan ook nog eens op de 125cc voor het A1 rijbewijs richt, maar dat is tegelijkertijd een argument om het juist wél te doen. Omdat niemand zich op die markt heeft gericht, er dus geen concurrentie is en je de Cruiser liefhebber die net z’n rijbewijs heeft (of die Belgische automobilist die nog met z’n autorijbewijs een A1 motorfiets rijden mag en Cruisers vet vindt) iets interessants te bieden hebt. 

Afgaand op de reacties van het publiek zegt iets ons dat ze bij Hyosung misschien nog helemaal niet zo stom zijn geweest.