Zoeken

Test: Bridgestone S22

Conclusie

24 april 2019

Als ik aan het eind van de zesde en laatste sessie de ZX-6R 636 weer de pitstraat instuur kan ik niet anders dan enorm onder de indruk van de Bridgestone Battlax Hypersport S22 zijn, die na drie jaar bewezen dienst de S21 opvolgt en net als die S21 moet Had ik al gezegd dat we dit vaker moeten doen?worden gezien als een sportieve band voor de straat waarmee ook af en toe een circuitdag kan worden meegepikt. 

Volgens Bridgestone is de S22 met behoud van levensduur op alle vlakken beter gemaakt, zowel op het droge als in de regen, en gezien onze ervaringen vandaag zijn we daar wel van overtuigd. Als je als ‘straatband’ terwijl je met de 200+ pk generatie eenliter supersports op een circuit als Jerez aan het knallen bent het vertrouwen uitstraalt van een circuitband, dan heb je het zonder meer goed gedaan. Dat Bridgestone daarbij gedurende de dag slechts bij hoge uitzondering vers rubber heeft gemonteerd (van de 25 motoren slechts een handjevol) onderstreept nog eens dat de verbeteringen niet ten koste van levensduur zijn gegaan.   

FF/RR Afmeting beschikbaarheid
1 Voor 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL Jan 2019
2 Achter 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL
3 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL
4 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL
5 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL
6 200/55 ZR 17 M/C (78W) TL
7 Voor 110/70 R 17 M/C 54H TL Jan 2020
8 Achter 140/70 R 17 M/C 66H TL
9 150/60 R 17 M/C 66H TL
10 180/60 ZR 7 M/C (75W) TL