Zoeken

Test: Triumph Street Triple R

Conclusie

24 mei 2018

Is er een markt voor de Street Triple R, of is het een overbodig compromis tussen de Street Triple S en Street Triple RS, was de hamvraag van deze test en afgaand op indruk die de R heeft achtergelaten zouden we zeggen dat die vraag met een driedubbel ja zou moeten worden beantwoord. 

De Street Triple R ziet er net zo begeerlijk uit als de RS (grote kans ‘ie voor een RS wordt aangezien, wat bij ons inderdaad het geval was bij een Facebook post), staat wat uitrusting aangaat al Meer dan dit heb je niet nodig voor op straatop een bovengemiddeld hoog niveau met goede en volledig instelbare Showa vering, Brembo M4.32 radiale remklauwen en een fullcolour TFT scherm, heeft (niet onbelangrijk) banden die ontworpen zijn voor gebruik op straat, stuurt als Wieger Ketellapper en heeft een motorblok dat in het middengebied zelfs sterker is dan de Street Triple RS. 

Rationeel is er dus geen twijfel mogelijk en is de Street Triple R overduidelijk de betere keuze dan de Street Triple RS en spaar je ook nog eens 1.500 euro uit, maar toch, toch knaagt het. Motorrijden is namelijk niet rationeel en als je eenmaal je geld aan het uitgeven bent wil je toch het allerbeste dat er is. En kies je waarschijnlijk toch voor die RS en neem je voor lief dat die op straat de mindere is van deze Street Triple R. Omdat je wilt kunnen zeggen dat je de allersportiefste Naked hebt gekocht, al zal je dat verschil pas merken op het circuit – en dan alleen nog als je Carl Fogarty heet…