Test: Mugen Shinden Yon TT Zero racer
Technische gegevens
20 januari 2016
Merk/Model |
Mugen Shinden Yon |
|
|
Motor |
|
Type |
410V driefasen IPM permanent magneet borstelloos DC motor |
Koelsysteem |
oliekoeling |
Accupakket |
Hitachi Maxell high-energy aluminium laminaat Lithium-ion pakket met geintegreerd luchtgekoeld thermisch management |
Vermogen |
meer dan 148 pk @ 8.000 tpm aan de uitgaande as |
Koppel |
constant 220 Nm |
|
|
Transmissie |
|
Aantal versnellingen |
directaandrijving |
Eindoverbrenging |
ketting |
Koppeling |
n.v.t. |
|
|
Chassis |
|
Frame |
carbon fiber twin spar |
Wielbasis |
1.485 mm |
Balhoofdhoek |
23° |
Naloop |
105 mm |
Vering voor |
Showa BPF 48mm upside down, volledig instelbaar |
Vering achter |
Showa monoshock, volledig instelbaar |
Veerweg voor |
n.b. |
Veerweg achter |
n.b. |
Voorrem |
dubbele 320 mm Nissin schijven, Nissin radiaal gemonteerde 6-zuiger remklauw |
Achterrem |
enkele 220 mm Nissin schijf, 2-zuiger Nissin remklauw / regeneratie rem |
Voorband |
120/70 ZR 17" Sportmax Dunlop D812 GP |
Achterband |
195/65 ZR 17" Dunlop slick (of 200/70 ZR 17" Sportmax D812 GP) |
|
|
topsnelheid |
265 km/u |