Zoeken

Test: MV Agusta Turismo Veloce 800

Conclusie

2 mei 2015
Inhoudsopgave
Test: MV Agusta Turismo Veloce 800
Nieuwe invalshoek
Souplesse ten voeten uit
Isn't she lovely?
Conclusie
Technische gegevens

MV Agusta Turismo Veloce

Na 230 km op pad te zijn geweest geloof ik dat de MV Agusta Turismo Veloce aan z’n verwachting heeft voldaan als vertegenwoordiger van de Sport Touring. Hoe geweldig een motor als de nieuwe Multistrada ongetwijfeld ook is, ik geloof dat meer rijders – en vooral de mindere goden die desalniettemin er naar verlangen meer ervaring op te doen simpelweg door meer kilometers te maken – zullen zich instinctief beter thuis voelen op de ultra gebruiksvriendelijke MV Turismo Veloce triple dan de grotere, ietwat brutalere en met 209 kg rijklaar aMV Agusta Turismo Velocebsoluut zwaardere (18 kg) desmo V-twin. Dit is de kleinere Multistrada die Ducati om onbegrijpelijke reden nog steeds niet heeft uitgebracht, en net als de 899 Panigale vergeleken met de 1299 zal de Turismo Veloce de meer toegankelijke, meer gebruiksvriendelijke motor voor veel rijders zijn. Maar de komst van deze fiets laat echter één vraag onbeantwoord: hoe in hemelsnaam is Triumph er niet in geslaagd om dit al eerder te doen, waar de Tiger800 al vijf jaar geleden op de markt is gezet.

  • uitgesmeerd koppel, bomvol (nuttige) elektronica, geluid bovenin
  • karige opbergruimte voor een 'tourfiets', geluid onderin, waarom in hemelsnaam Scorpion Trail banden?