Zoeken

Test: Kawasaki Ninja H2 SX SE

Conclusie

11 augustus 2022

Na een jaar afwezigheid heeft Kawasaki de Ninja H2 SX weer terug op de markt gezet, waarbij Team Green zich niet alleen tot de verplichte aanpassing aan Euro5 heeft beperkt. De Ninja H2 SX was bij z’n lancering al de meest extreme Toursport op de markt en de enige die inclusief kofferset op topsnelheid was getest en goedgekeurd, maar is nu dankzij de meest uitgebreide elektronica de meest geavanceerde Wat kan het leven toch mooi zijnJapanse motorfiets in de geschiedenis. De eerste Japanner met ACC Adaptive Cruise Control, FCW Forward Collision Warning, BSD Blind-Spot Detection en semi-actieve elektronische Skyhook vering, en de eerste Kawasaki met 6,5” TFT met Kawasaki SPIN.

Dat die techniek nog in z’n kinderschoenen staat en gedurende de bijna 2.000 kilometer die met de fiets in de Benelux én Duitsland zijn afgelegd sporadisch een scheve schaats reed, neemt niet weg dat Kawasaki van de Ninja H2 SX SE een nóg fijnere motor heeft gemaakt. De motor stuurt veel lichter en directer dan z’n uiterlijk doet vermoeden, beschikt over een fantastisch en zeer uniek Supercharged motorblok met verslavend lekkere geluidsbeleving, dat nu ook met een kleintje pils genoegen neemt, en kan met hetzelfde gemak over het TT-circuit worden geknald als in toertempo binnendoor naar St-Tropez. Via de navigatie in het TFT-display. 

dat blok, het kanariepietje, stuureigenschappen, relaxte zit, uitgebreide elektronica, navigatie in TFT-display, knalt best op TT-circuit, zuinig

adaptieve cruise controle niet perfect, adaptief niet uit te schakelen tijdens het rijden, verbinding maken met SPIN onhandig, switchen tussen SPIN- en standaarddisplay niet mogelijk tijdens het rijden