Zoeken

Multitest: Kawasaki Versys vs CFMoto 650MT vs Moto Morini X-Cape

Kawasaki Versys 650

19 juli 2022

Zo. Nu ik mijn gal heb gespuwd over de degradatie van de begrippen wil ik stellen dat de Versys al jaren een vreselijk fijne toermotor is, maar dat het type van vorig jaar toch wat achterhaald leek te worden. Dat heeft Kawasaki nu rechtgezet met een fris en slanker design, waarin twee luchthappers en scherp ogende LED-kijkers samen met een smal, in vier standen over 80 mm Ooit was dit dé rebel, moet je kijken hoe volwassen 'ie is geworden. De Versys dan hèverstelbaar windscherm zorgen voor een lekkere agressieve uitstraling. De ‘’kieuwen’’ in de bovenste zij-kuip leiden de rijwind bij de rijder vandaan. De motor kreeg een in drie standen instelbare tractiecontrole (stand 1, 2 en uit) en een 10,9cm TFT-kleurendisplay, dat zonder vergrootglas af te lezen is. Via Bluetooth kun je de GSM koppelen en via de Rideology app allerhande voertuiginformatie, rit logboeken en het onderhoudsschema bekijken. Motormodi kreeg hij dan weer niet, een USB-poort wel. Het is voor € 9.149,- de duurste van het trio, maar dan weet je dat je een motor koopt van een merk dat al bewezen heeft betrouwbaar te zijn en waarvan je weet dat de je er na een paar jaar nog een goede inruilprijs voor kunt verwachten. Bij nieuwe merken moet je dat altijd nog afwachten. 

 


Meerlagentechniek ook bij de Versys, het ruitje is nu handig in hoogte in te stellen. Stevige handgrepen voor de duo

Nu voor het eerst: tractiecontrole en een modern kleuren-TFT met bluetooth connectiviteit. Nu alleen nog moderne knopjes

Felste remmen van dit trio, vering is wat aan de zachte kant, maar wel volledig instelbaar

 

Degelijke bouw, levendig blok, felle remmen, uitstekend zitcomfort, tractiecontrole

Erg soepele vering