Zoeken

Test: pre-productie KTM 890 Duke

Conclusie

26 januari 2020

Ze hebben ’t wéér geflikt, de engineers bij KTM – ze hebben met succes de moeilijkste taak in tweewieler ontwikkeling getackeld. En dat is het beste nog beter maken door te verbeteren wat al een toonaangevende motor was. Ze hebben een Super Scheermes ontwikkeld dat een significante Dus ik kom die bocht door...verbetering is ten opzichte van het standaard model. Met grote dank opnieuw aan Jeremy McWilliams, een van de testrijders die betrokken is geweest bij de ontwikkeling van deze fiets en verantwoordelijk is geweest voor de definitieve mapping van de Keihin elektronica. 

Tijdens de Goodwood Revival had ik voor het laatst tegen Jeremy geracet en toen had hij al aangegeven dat mij in Oostenrijk een verrassing te wachten zou staan. “Het is bijna alles wat je wilt hebben in een straatfiets – licht, slank en snel, en zeer verfijnd. We hebben veel tijd gestoken in het vinden van de juiste karakteristieken en het zou me verrassen als je het niet leuk zou vinden, omdat naar mijn mening hij het de 1290 Super Duke R serieus moeilijk maakt als in waar voor je geld, de beste motor in de KTM range.” 

Na 180 km sturen durf ik te stellen dat daar geen woord van gelogen is.