Zoeken

Nadere kennismaking: Arai Profile-V

Conclusie

15 juli 2019

We denken niet dat er iemand is die we uit moeten leggen dat bij Arai echt goede helmen worden gemaakt, maar we denken niet dat er veel zijn die weten dat Glancing off nét zo belangrijk is als de kinetische energie die kan worden geabsorbeerd. En dat het dus superbelangrijk is dat een helmschaal zo is ontworpen dat je maximaal kunt glijden, want alle energie die daarmee wordt verdwijnt hoeft Wat een lekker ding. Die Arai dan hè. of die MV, dat mag natuurlijk ookniet door de binnenschaal te worden geabsorbeerd. Alleen, probeer dat maar eens te verkopen in een wereld waar aerodynamica en trends de boventoon voeren. Als je daarnaast ook nog eens een moeilijke instap hebt en wat prijsstelling echt in het topsegment zit, dan beperk je haast automatisch je eigen markt. 

Dat hebben ze bij Arai ook ingezien en om die reden de Profile-V op de markt gezet. Wat veiligheid aangaat hebben de Japanners totaal geen concessies gedaan en is ook deze Profile-V dus ontwikkeld rond het VAS-systeem dat een zo rond mogelijke schaal mogelijk heeft gemaakt, maar het grote verschil met elke andere Arai is dat het op- en afzetten nu een flink stuk gemakkelijker is gemaakt doordat de helm aan de onderkant is verbreed. Maar z’n sterkste punt is misschien nog wel z’n prijs, de Profile-V is vanaf € 479,- leverbaar en dat is weliswaar nog steeds veel geld, maar tegelijkertijd best goedkoop voor een helm uit het premium segment.