Zoeken

Test: Ducati Desert Sled

Conclusie

23 januari 2017

De Ducati Desert Sled komt wat ons betreft in elk geval langs de grote poort binnen. Hij blinkt uit door zijn stijl, vormgeving en rijwielgedeelte. De vloeistofgekoelde twin kennen we ondertussen wel, maar het was voor het eerst dat we hem met zijn nieuw en iets gematigder karakter onderin leerden kennen. Het zal afhangen van je rijstijl of je daar fan van bent. Volgende keer mét zon graag...In elk geval is het geen onoverkomelijke hindernis mocht je meer pit willen. De oplossing hebben we de vorige pagina’s al vermeld. En dus heeft de Desert Sled meteen zijn plaatse veroverd in de Scrambler stal.

Omdat Ducati zijn veranderingen heel goed doordacht heeft uitgevoerd, heeft hij wat ons betreft zelfs de eerste plaats in het gamma. Een motor waarvan we zeker zijn dat we na één dag testen zeker nog niet al zijn capaciteiten verkend of onderzocht hebben. Bovendien is er de rijkgevulde accessoire catalogus waarmee je hem kunt personaliseren. Voeg daarbij dat de nieuwe Duc er in het echt zo mogelijk nog beter uitziet dan op foto en je komt tot de conclusie dat dit echt een hebbeding is. Eentje die weliswaar 12.690 euro  (11.000 euro BE) kost en dus iets duurder is dan zijn stalgenoten. Hij maakt die meerprijs ook verantwoord door een duidelijk meerwaarde aan het concept toe te voegen. Knap werk.