Introductie: Piaggio MP3 300ie Hybrid LT
In the Zone
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Piaggio MP3 300ie Hybrid LT |
Gat in de markt |
Vier drivemodes |
In the Zone |
Technische gegevens |
Hebben de MP3 300ie Hybrid en Hybrid LT de toekomst, of is het gewoon een marketing gimmick? Ik denk het eerste, vooral omdat emissie zones en verkeersbeperkingen ons zullen gaan dwingen groene oplossingen te zoeken. En de MP3 lijkt geknipt om deze klus te klaren. Piaggio claimt dat de 300ie Hybrid volgens de EU homologatiecyclus een CO2 uitstoot heeft van slechts 65 gr/km, wat zelfs kan worden teruggebracht tot 40 gr/km en een verbruik van 1 op 60 in een stadscyclus, als 65& in Hybrid modes en 35% elektrisch wordt gereden en de accu het 220V netwerk wordt opgeladen.
Zelfs als de MP3 300ie Hybrid minder groen is dan Piaggio beweert, dan heeft het nog altijd een groen imago en is het een lekker ding om te rijden. Met een prijs van € 9.999 voor de LT uitvoering is de scooter € 2.150 duurder dan de gewone MP3 300ie, maar dat geld zul je terug met de tijd terug verdienen dankzij lagere kilometerkosten en belastingvoordeel. Daarvoor zul je echter wel een groot verlies van opbergruimte voor lief moeten nemen, want de accu en het power management neemt ongeveer de helft van de opbergruimte van een standaard MP3 in beslag.
- Extra pittig door elektrische assistentie, wendbaar en stabiel in stadsverkeer, goed doseerbare injectie, goed doseerbare remmen
- Trage gasreactie, weinig bagageruimte over, hoge prijs