Test KTM 990 SMT en SMR
5: Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test KTM 990 SMT en SMR |
2: Gedimd |
3: SMR: Motor PLUS |
4: Toch R |
5: Conclusie |
6: Technische Gegevens |
Wat opvalt is dat terwijl de standaard SM nog hoog op de poten en tevens op Allroadbanden (maar wel ‘normale’ maten) staat, niet alleen de SMT maar óók de SMR zijn voorzien van sportiever, straatgerichter rubber en bovendien ook nog eens beide een iets kortere veerweg hebben. Lijkt een vreemde zet, maar werkt wél. Zowel de SMT als de SMR zijn in hun hoekje meer dan op hun plaats en zijn nog steeds overduidelijk anders genoeg ten opzichte van bijvoorbeeld Adventure en SuperDuke, de volgende twee in het gamma.
...maar tegelijkertijd ook niet
Het gekke is dat ondanks de overenkomsten, beide motoren zich ieder in een andere richting afscheiden van de basis. geef maar toe...jij wilde ook weten of dat kon En dat is wellicht het belangrijkste, die basis moet al goed zijn, anders hoef je niet eens te kijken naar een van de andere twee. Hou je van het concept met een min of meer ‘super-SM’ op pad te gaan, dan is het kassa. Dan hoef je enkel nog je wensenlijstje samen te stellen om te bepalen welke uitvoering je het meeste aanspreekt. Wil je comfort, bagagemogelijkheid en een beetje windbescherming, dan wordt het de SMT. Vind je de standaard SM echter nog teveel iets voor meisjes, ga dan voor de SMR. In beide gevallen kan je je nog heel goed vermaken met het zuur maken van andere motorrijders, in beide gevallen moet je wel tegen starende blikken kunnen. Uit afgrijzen of uit ontzag zal KTM worst wezen. En jou ook.
KTM 990 SMR:
- SM-gevoel, uiterlijk, zitcomfort
- zou jij hier mee offroad durven?
KTM 990 SMT:
- Toeren met extra, soepel, zinvol!
- hoger verbruik? (te) zacht zadel, is het nog SM?