Zoeken

Introductie: Suzuki DL650/A V-strom

Pagina 2

13 juli 2006
Inhoudsopgave
Introductie: Suzuki DL650/A V-strom
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6

2007 in 2006

Maar genoeg geluld over de voor en of nadelen van ABS, de mensen die open staan voor het idee zijn allang om en de stijfkoppen die het altijd beter weten zeggen toch nee totdat hun idool er in de GP mee gaat rijden, want die doen het toch ook nog niet... De V-Strom DL 650/A heeft dan wel als grootste verandering de ABS meegekregen maar dit is niet de enige wijziging voor 2007.

 Licht van voor
Bij het vorige model merkte we een lichte voorkant op, de standaard instelling veroorzaakte dit, echter met de veerspanning achter was het aan te passen. Toch onderkende Suzuki dit probleem en onder de noemer verbetering van de rechtuit stabiliteit is de achterbrug verlengd. Dit resulteerde in een verlenging van de wielbasis van 15 millimeter naar 1555 mm. En het lichte gevoel van voren is weg, in de standaard trim waarmee wij reden was het heerlijk vegen en van een lichte voorkant was geen sprake. Als je zeer je best deed was een kleine klim in de ketting wel mogelijk maar dit was met een hengst aan het stuur en een ferme klap op het ideale toerenpunt. Om de ferme klap te verwezenlijken is trouwens ook een blok aanpassing gedaan in de vorm van een tweede ontsteker. De eerste ontsteker zit aan de bovenzijde van de cilinder, de tweede bougie aan de zijkant.  Ook de timing is daarom natuurlijk veranderd, heel de kamer is voor de tweede bougie aangepast en om tot een perfecte verbranding te komen is dit allemaal perfect op elkaar ingesteld een wijziging eigenlijk van 4 graden ten opzichte van vroeger als je spreekt over de eerste bougie. Het blok wat ook in de SV zit is hierdoor zo verandert dat de DL meer koppel heeft - 60 newton meter totaal - wat bij 6400 toeren al inkomt. Het uitlaatsysteem is ook veranderd, alles om tot een schonere uitstoot te komen en zo aan de allerstrengste EURO III normen te komen.

Kleurenschema's

Met het 2007 model zijn er natuurlijk ook een aantal kleuren bijgekomen, candy sonoma rood, pearl vigor blauw, metallic oort grijs en de al bestaande metallic matt black. Met de drie verschillende versies (Standaard, T en black Rhino (zie andere pagina) en de keuze ABS of niet heb je 24 verschillende modellen. Keuze zat lijkt ons zo. En met de allerlaatste 2007 feature wordt de poetser onder ons op zijn wenken bediend, waar je vroeger een beschadiging of zwarte strepen kreeg op je frame van de laarzen net boven de voetsteunen, is er nu een stuk rubber geplaatst op dit punt waar de brug op het mainframe gezet is. Allemaal ter voorkoming van beschadigingen aan het frame.