Test: Voxan Black Magic
Pagina 7
Inhoudsopgave |
---|
Test: Voxan Black Magic |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Nakaarten
Tja, wat moet je zeggen in dit geval? Elke tekortkoming waar je normaliter een punt van maakt, hoort gewoon bij een motor als deze. Neem bijvoorbeeld de spiegels. Ze zitten erop, en daarmee hebje het gehad. Is dat een tekortkoming? Je kan ze er ook afhalen, dan wordt het een nog "echtere", maar dan wordt ie niet gekeurd. Tja. Zo ook de draaicirkel; werkelijk gi-gan-tisch. Maar een minpunt? Lijkt me niet. Wat we nog wel de moeite van het bespreken vonden hebben we voorgelegd aan importeur Jan Moesker.
Die duosteunen?
Foutje van mijn kant: er wordt af fabriek een duovoetsteun setje meegeleverd in hetzelfde gefreesde alu als de gewone voetrusten .
Okee, modulair systeem: in hoeverre is hier gebruik gemaakt van dezelfde onderdelen? Ik heb ergens opgepikt dat de Black Magic voor maar liefst 98 procent uit onderdelen bestaat die ook op andere Voxan modellen terug te vinden zijn.
Nou, of dat 98 procent is weet ik niet precies, maar noem de kenmerkende onderdelen - Tank, uitlaatsysteem en zitje en je bent er al. Voor de rest is het grotendeels Caféracer, dus qua aantal kom je er dicht in de buurt.
En die voorvork? Ik heb net even beeld van de Street Scrambler erbij gehaald en die is toch duidelijk anders; duidelijk Paioli, dit lijkt veel meer op een WP
Toch is het en Paioli hoor, alles komt daar vandaan. Die vork is dezelfde als de CaféRacer.
Is het blok intern ook identiek aan de anderen?
Het management is ietsje aangepast. De Street Scrambler heeft iets meer bottom power; de Black Magic loopt iets verder door in toeren. Weliswaar grijpt de toerenbegrenzer nog knap vroeg in, al bij negenduizend toeren, maar zo kunnen ze wel met gemak de ton halen. Ik heb klanten die met 80.000 kilometer op hun caféRacer nog geen enkel probleem zijn tegengekomen. Geen olieverbruik, niks.
Maar het is wel jammer, van die toerenbegrenzer. Het begint net leuk te worden en dan is het alweer op. Maar ja; niks aan te doen. Volgende; die nummering op de kroonplaat lijkt erop dat het een gelimiteerde oplage is.
Klopt ook, maar waar die limiet ligt weet ik niet. Hij zal wel redelijk zeldzaam blijven, door de styling en ook door het prijskaartje, maar hoeveel er echt van gebouwd worden weet ik niet. Typisch genoeg is het wel het best verkopende model op het moment. En daar zit dan weer een dilemma; de fabrikant van de Alu tanks kan het amper bijbenen...