Zoeken

Test: Ducati S2R

Pagina 5

6 juni 2005
Inhoudsopgave
Test: Ducati S2R
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7

Conclusie

Met de introductie van de S2R heeft Ducati weer een nieuw familielid toegevoegd aan de o-zo populaire Monster familie. Een motor die op het eerste oog doet denken aan zijn grote broer - de S4R - met 803cc motorblok, maar dat zou de motor eer te kort doen. De steeds strenger wordende geluids- en milieueisen hebben het leven van luchtgekoelde twins niet bepaald gemakkelijker gemaakt.

Sterker nog, eind vorige eeuw vroeg menigeen zich af dit soort motoren de 21e eeuw wel zouden overleven. Een probleem wat voor alle luchtgekoelde twins (Buell, Harley Davidson) gold. Maar Ducati heeft met de ontwikkeling van de laatste generatie tweekleppers laten zien dat er inderdaad nog leven is na de dood.

Geen cent teveel

En dan hebben we het nog niet gehad over het allersterkste punt van deze motor, want dat mag toch vast en zeker wel de prijsstelling worden genoemd. Met met een prijs van nét geen tienduizend euro (€ 9.499,- voor de dark versie) staat hier een Ducati die niet alleen qua vormgeving absoluut bij de tijd is, maar daarbij ook nog eens beschikt over een uitstekend rijwielgedeelte (waarmee je ook op een circuit je mannetje kunt staan) en is voorzien van de begin deze eeuw vernieuwde generatie luchtgekoelde tweekleps motor. En daarmee hebben de engineers uit Bologna weer een waardevol familielid aan de monsterachtige

Adams Family

toegevoegd.

Dit vonden we goed
  • Vormgeving
  • Prijs
  • Grondspeling Dit vonden we minder
  • Postitie achterrem
  • verbruik