Zoeken

Nader bekeken: Motornieuws 2021

Moto Guzzi

25 februari 2021

V7

De prachtige classic-retro-naked van Moto Guzzi is vernieuwd. Het gaat dan vooral om de dwarsgeplaatste V-twin. Dit blok is afgeleid van het blok van de V85 TT. Die levert 65 pk @ 6.800 tpm en dat is maar liefst een kwart meer is dan het oude V7-blok. Uiteraard heeft de grotere cilinderinhoud ook effect op het koppel, dat van 60 Nm@ 4.250 tpm naar 73 Nm @ 5.000 tpm steeg. Om die krachten over te brengen kreeg de V7 een zwaardere cardan en een breder achterwiel. Het frame is eveneens aangepast, terwijl de achtervering meer veerweg heeft gekregen. De styling is ook licht aangepast met ondermeer een LED-koplamp met DRL in de vorm van de adelaar, zoals we dat ook kennen van de V85TT. Er komen voorlopig twee uitvoeringen: de V7 Stone en de V7 Special. Een A2 versie is leverbaar. 

V9

Ook de Moto Guzzi V9 wordt voortaan aangedreven door het blok uit de V85TT, waarbij de V9 dus nu dezelfde aandrijfunit met hetzelfde vermogen als de V7 heeft. Met eveneens een verbeterd frame. Voor meer comfort zijn de voetsteunen nu in rubber gemonteerd, terwijl in aanvulling op het ABS nu ook het MGCT (Moto Guzzi Traction Control) standaard is. De V9 is leverbaar als Bobber en als Roamer. Beide modellen zijn ook leverbaar voor het A2-rijbewijs.

V85TT en V85TT Travel

De verkooptopper van Guzzi, de V85 TT / V85 TT Travel, is ook opgewaardeerd. De 853 cc 90° V-twin kreeg een andere kleplifthoogtes voor meer koppel in het lage- en middentoerengebied, met bijbehorende aanpassing van de ECU. De allroad kreeg ook twee extra rijmodi (Sport en Custom) en tubeless spaakwielen.