Zoeken

Updates voor 2026 CE 04

4 juli 2025
Vier jaar na z'n lancering zegt BMW Motorrad de CE 04 emissievrije elektrische motorscooter voor urban mobiliteit voor modeljaar 2026 een eerste update te hebben gegeven. Alleen wát er specifiek is aangepast wordt in de persberichtgeving niet vermeld.

"De onbetwiste marktleider in het segment van volledig elektrische motorfietsen en motorscooters met een vermogen van meer dan 11 kW", zegt BMW in haar persberichtgeving omtrent de 2026 CE 04, maar zonder een echt alternatief is dat niet zo moeilijk, en dan nog. Het klinkt alsof er enorm veel CE's over de toonbank zijn gegaan, maar met 31 units in 2024 zouden we het nou niet bepaald een verkooptopper willen noemen. Ter illustratie: van de Vespa GTS 300 zijn er in 2024 maar liefst 305 verkocht.

BMW Motorrad zegt de CE 04 voor modeljaar 2026 specifiek te hebben herzien, maar zonder die herzieningen specifiek te benoemen. Weliswaar wordt de 2026 CE 04 tot in detail uitgediept, maar naar de verschillen met z'n voorganger is het gissen. 

Zo heeft de Basic variant heeft een Lightwhite uni kleur gecombineerd met een zwart-grijs zadel en een heldere windscherm. De Avantgarde variant in de carrosseriekleur Gravity blue metallic mat, gecombineerd met de contrasterende kleur Sao Paulo geel, moet volgens BMW het dynamische en vooruitstrevende ontwerp van de CE 04 benadrukken. Het Pro-zadel in zwart/lichtgrijs met gele en witte banden, een geel getinte voorruit en een lasergegraveerd achterwiel moeten het ontwerp compleet maken.

Tot slot is er de Exclusive variant met Spacesilver metallic carrosseriekleur. Deze versie van de CE 04 biedt ook verhoogde wind- en weerbescherming in de vorm van een groot windscherm met geïntegreerde handbeschermers en handvatverwarming. Het heeft ook het enkelzijdige lasergegraveerde achterwiel, een comfortzadel met zadelverwarming, nieuwe bekledingsstof en CE 04-borduurwerk.

De hoge ruit met geïntegreerde handbeschermers is, evenals het comfortzadel met zadelverwarming, ook als optie leverbaar voor de andere modelvarianten. Het enkelzijdige lasergegraveerde achterwiel is daarentegen alleen leverbaar op de Avantgarde- en Exclusieve-varianten.



Het optionele uitrustingspakket voor de nieuwe BMW CE 04 omvat het volgende:
- Middenstandaard
- Diefstalalarm
- E-Call
- Handvatverwarming
- Sneller laden optie
- Weerbescherming (groot windscherm en geïntegreerde handbeschermers)
- Bandenspanningscontrole.
- Vermogensreductie voor A1-rijbewijs (alleen ECE).
- Comfortbuddyseat
- Het dynamische pakket omvat Headlight Pro, LED-dagrijverlichting, adaptieve koplamp, ABS Pro en DTC, extra dynamische rijmodus.



De CE 04 heeft standaard een piekvermogen van 42 pk, waarmee je bij het stoplicht in 2,6 seconden van 0-50 km/u sprint. De EV-motor kan worden teruggeschroefd naar een constant vermogen van 11 kW om te voldoen aan het A1-rijbewijs, het piekvermogen is dan 31 pk. Volgens BMW hebben beide uitvoeringen een topsnelheid van 120 km/u. De vloeistofgekoelde elektromotor is gemonteerd in het frame tussen de batterij en het achterwiel. BMW Motorrad zegt uitgebreide rijtests te hebben uitgevoerd om een specifiek type recuperatie voor elke rijmodus te ontwikkelen.

De batterij van de CE 04 heeft een capaciteit van 8,9 kWh, volgens BMW Motorrad goed voor een bereik van ongeveer 130 km biedt. De lithium-ionbatterij wordt opgeladen met behulp van een geïntegreerde lader, hetzij aan een regulier stopcontact, een wallbox of een openbaar laadstation. 

Wanneer de batterij volledig leeg is, duurt de laadtijd idealiter 4 uur en 20 minuten. Met de sneller laden functionaliteit die als optie beschikbaar is met een vermogen tot 6,9 kW (2,3 kW is het standaardniveau), wordt de laadtijd teruggebracht tot slechts 1 uur en 40 minuten wanneer de batterij volledig leeg is. 

Als het batterijniveau slechts 20 procent is en de batterij wordt opgeladen tot 80 procent, wordt de laadtijd teruggebracht tot slechts 45 minuten met de optionele snellader. Afhankelijk van de markt wordt de standaard laadkabel met een laadcapaciteit van 2,3 kW standaard meegeleverd met de BMW CE 04.

Een Mode 3-laadkabel is vereist voor snel opladen aan de wallbox thuis of aan een openbaar laadstation. Net als bij BMW-auto's zijn BMW Charging-oplossingen ook beschikbaar voor de BMW CE 04 – voor maximale flexibiliteit op basis van talrijke aangepaste programma's voor opladen thuis, onderweg en op het werk.



De CE 04 is standaard met tractiecontrole uitgerust, vergelijkbaar met de tractiecontrole op BMW ICE-motoren, en net als bij de verbrandingsmotoren heb je optioneel de keuze uit dynamische tractiecontrole, DTC genaamd. Voor wat betreft rijmodi heb je de keuze uit ECO, RAIN en ROAD, waar optioneel nog een vierde rijmodus DYNAMIC kan worden toegevoegd. 

Voor wat betreft de remmen zijn aan de voorkant dubbele schijven voorzien in combinatie met een enkele schijf achter. Standaard voorzien van ABS, voor de optie bochten-ABS moet extra geld op tafel worden gelegd.

De BMW CE 04 is standaard uitgerust met een 10,25-inch TFT-kleurenscherm met geïntegreerde kaartnavigatie en connectiviteit. Voor het eerst maakt het nieuwe 10,25-inch kleurenscherm het mogelijk om een navigatiekaart in het instrumentenpaneel weer te geven, zodat geen extra display nodig is.

De verlichtingsunits op de BMW CE 04 zijn gebaseerd op de modernste LED-technologie. Ze omvatten een koplamp voor grootlicht en dimlicht aan de voorkant. Naast een achterlicht met LED-technologie zijn er ook LED-richtingaanwijzers. De richtingaanwijzers gebruiken eveneens LED-technologie. Nog meer veiligheid 's nachts wordt geboden door het adaptieve bochtlicht Headlight Pro, beschikbaar als af fabriek optie.