Zoeken

Triumph Street Triple 765 RX en Moto2 Edition officieel

18 november 2025
MotorFreaks kon al in september melden dat een RX-versie van de Street Triple op komst was. Vandaag bevestigt Triumph het: de 765 RX en gelimiteerde Moto2Edition tillen de lijn naar circuitniveau.

 

Triumphs Street Triple staat al jaren bekend om zijn speels karakter, scherp rijwielgedeelte en messcherpe gasrespons. Met de nieuwe RX en Moto2 Edition wordt dat DNA nog scherper getekend: beide motoren zijn volledig geoptimaliseerd voor circuitprestaties, zonder hun bruikbaarheid op de weg te verliezen. De RX keert terug als éénjarige Special Edition met een agressievere geometrie en premium componenten, terwijl de Moto2 Edition een gelimiteerde, high-end hommage is aan Triumphs exclusieve Moto2-partnerschap.

Öhlins-vering en clip-ons: circuitgericht vanaf het eerste contact

Het grootste verschil zit in het rijwielgedeelte. Beide modellen krijgen een volledig instelbare Öhlins NIX30-voorvork, gecombineerd met de STX40 piggyback-achterschokdemper. Het resultaat is een ultra-precies, licht en responsief chassis dat rechtstreeks uit de racerij lijkt te komen. Clip-ons zorgen voor een agressievere zithouding, met meer druk op het voorwiel en optimale ergonomie voor snelle bochten.

Pirelli Diablo Supercorsa SP V3-banden en Brembo Stylema-remmen completeren het rijwielgedeelte. Of je nu apexen op het circuit aanvalt of vloeiende lijnen op kronkelende wegen rijdt, Triumph belooft superieure feedback en vertrouwen, terwijl het rijklaargewicht van slechts 188 kg de wendbaarheid extra benadrukt.

Street Triple 765 RX: een terugkeer met traditie



De RX-naam heeft een sterke erfenis sinds de originele Street Triple 675 RX in 2015. Voor 2026 keert het label terug op de 765-versie, met een reeks unieke details: CNC-gefreesde bovenste kroonplaat, lasergeëtst RX-logo op de demper en een speciaal RX-zadel. De kleurstelling Matt Aluminium Silver met Diablo Red subframe en bijpassende wielen verwijst duidelijk naar zijn voorganger en onderstreept het circuit-DNA van deze Special Edition.

Deze RX wordt slechts één jaar geleverd en is daarmee een exclusieve keuze voor rijders die zowel prestaties als onderscheidend design zoeken.

Moto2 Edition: exclusief en gelimiteerd



De Street Triple Moto2 Edition gaat nog een stap verder. Wereldwijd gelimiteerd tot 1.000 stuks, combineert hij een opvallende Mineral Grey- of Crystal White-lak met een fel Triumph Performance Yellow subframe en wielstriping. Carbonfiber zijpanelen, onderkuip en eindkap van de demper geven een lichte, high-tech uitstraling, terwijl het Moto2-embossed zadel extra grip biedt.

Elke Moto2 Edition is individueel genummerd op de billet-gefreesde kroonplaat en heeft een unieke Moto2-opstartanimatie op het 5” TFT-dashboard. Daarmee wordt elke motor letterlijk een verzamelobject en een eerbetoon aan Triumphs werk in het Moto2-kampioenschap.

Bekend blok, verfijnde performance



Onder de tank blijft de 765cc-driecilinder met 130 pk en 80 Nm trouw aan het RS-blok, dat hoogtoerig, responsief en perfect uitgebalanceerd is. Triumphs racedata uit Moto2 hebben geleid tot verdere verfijningen, zowel in duurzaamheid als in gasrespons. Elektronische assistentie zoals Track-ABS, geoptimaliseerde traction control en Triumph Shift Assist maken het mogelijk om zowel op het circuit als op de weg op maximale prestaties te vertrouwen.

Beschikbaarheid en prijzen

De Street Triple 765 RX is vanaf voorjaar 2026 verkrijgbaar voor €14.495 in België en €16.295 in Nederland. De Moto2 Edition volgt vanaf juni 2026 voor €16.295 in België en €18.195 in Nederland. Beide modellen zijn per direct te bestellen bij officiële Triumph-dealers.