Mash GT750: entree in het touring-segment

Na de - naar eigen zeggen - succesvolle FR750 slaat Mash Motorcycles met de GT750 een nieuwe, avontuurlijke richting in. Ontwikkeld in samenwerking met het Aziatische Jedi Motor, tilt de GT750 afwerking, prestaties en betrouwbaarheid naar een hoger niveau, speciaal afgestemd op de Europese rijder. En dat zie je.
Gran Tourismo voor de gewone rijder
De Mash GT750 is bedoeld voor motorrijders die graag lange afstanden rijden, maar geen zin hebben in torenhoge prijzen. Onder de kuip schuilt een 730 cc paralleltwin die 75 pk en 69 Nm levert. Dat blok – wat volgens de Fransen soepel en verrassend levendig moet zijn – is gekoppeld aan een zesversnellingsbak, goed voor ontspannen toeren of stevig doorknallen als het gas erop mag.
De ergonomie is duidelijk op comfort gericht: een breed, hoog stuur, een royaal zadel voor rijder én passagier, en een elektrisch verstelbare ruit die de winddruk netjes weghoudt. Met een 24-liter tank en een gemiddeld verbruik van 4,6 l/100 km kom je bovendien een heel eind voordat je weer hoeft te tanken.
Het rijwielgedeelte is modern opgebouwd met een aluminium dubbel wiegframe, een instelbare 41 mm upside-down voorvork en Brembo-remmen met Bosch ABS. Michelin Road 6-banden zorgen voor grip onder alle omstandigheden.
Volledig aangekleed – standaard

Waar veel merken je laten betalen voor luxe, levert Mash de GT750 meteen rijk uitgerust af. Een 12,3-inch TFT-dashboard met smartphoneconnectiviteit biedt navigatie via Carbit Ride, terwijl verwarmde handvatten én een verwarmd zadel (beide met vijf standen) standaard zijn.
Ook handig – en uniek in deze prijsklasse – zijn de voor- en achtercamera’s waarmee je kunt filmen of foto’s nemen tijdens het rijden. De beelden worden eenvoudig via de Mash-app naar je telefoon gestuurd. Verder is de GT750 voorzien van TPMS (bandenspanningscontrole), keyless start en zelfs een elektrisch bediende tankdop.
Samenwerking met Jedi Motor

Mash staat bekend om zijn retrostijl, maar met de GT750 bewijst het merk dat het ook moderne technologie beheerst. De samenwerking met Jedi Motor – een fabrikant met stevige technische knowhow – resulteert in een kwalitatieve sprong voorwaarts. De GT750 is volledig in Europa getest en afgesteld, met als doel een balans tussen comfort, stabiliteit en dagelijks gebruiksgemak.
Nog even wat cijfers:
- Wielbasis: 1.465 mm
- Zadelhoogte: 780 mm
- Tankinhoud: 24 l
- Verbruik: 4,6 l/100 km
- Gewicht rijklaar: 275 kg
Prijs, kleuren en garantie
De Mash GT750 komt in twee kleuren: Black en Gold. Hij is beschikbaar in zowel A2- als A-versie, met een adviesprijs van € 13.499 inclusief btw. Zoals gebruikelijk bij Mash geldt een garantie van drie jaar zonder kilometerbeperking. Bij onze zuiderburen hoeft er trouwens slechts € 11.999 te worden afgetikt, maar ja... daar hebben ze weer een inschrijftax.
Met zijn complete uitrusting, verzorgde afwerking en vriendelijke prijskaartje is de GT750 precies wat Mash belooft: een Gran Tourismo voor iedereen – en misschien wel de meest toegankelijke toermotor van het moment.
