Kawasaki ZX-4RR 2026: nieuwe looks, zelfde brute buzz
Kawasaki trakteert de Ninja ZX-4RR voor modeljaar 2026 op twee nieuwe kleurstellingen: het vertrouwde Lime Green en een stoere Metallic Matte Graphenesteel Gray / Metallic Spark Black. Daarmee krijgt de populaire supersport een frisse uitstraling, zonder dat er onderhuids iets verandert.
En dat hoeft ook niet. Tijdens onze testen bleek de ZX-4RR al een echte funbike pur sang. Het viercilinderblok jankt heerlijk door tot ver boven de 10.000 toeren en trakteert je op een adrenalinekick die je normaal alleen bij grotere superbikes verwacht.
Daarbij is het rijwielgedeelte messcherp en de elektronica compleet: meerdere rijmodi, quickshifter met blipper en tractie controle maken ‘m net zo goed geschikt voor een dagje knallen op het circuit als voor een stevige rit op straat.
De nieuwe kleuren voegen vooral karakter toe. Lime Green is en blijft dé Ninja-handtekening, terwijl de donkere Metallic Matte/Graphenesteel/Spark Black het geheel een meer volwassen en stealthy uitstraling geeft.
Voor wie is deze ZX-4RR bedoeld? Simpel: jonge sportieve rijders die op zoek zijn naar een volbloed supersportgevoel zonder direct naar een literbike te grijpen, én ervaren circuitliefhebbers die een compacte, lichtgewicht machine willen die rauw, scherp en verslavend stuurt. Dankzij het compacte formaat, de hoge toerenvreugde en de complete elektronica voelt hij zowel op de straat als op het circuit als een serieuze racefiets in een klein jasje.
Kortom: de ZX-4RR 2026 blijft dezelfde brute en verslavende machine als die wij testten, maar nu met een lik verf die ’m net wat meer persoonlijkheid geeft. Of zoals wij het tijdens onze testritten al zeiden: “De ZX-4RR bewijst opnieuw dat fun niet altijd in cc’s zit, maar in toeren en beleving.”