Zoeken

CFMOTO toont visie op de toekomst met V4 SR-RR prototype op EICMA 2025

6 november 2025
CFMOTO heeft op EICMA 2025 het V4 SR-RR prototype onthuld: een technologisch uithangbord dat laat zien waar het merk de komende jaren heen wil. Met een gloednieuwe 997cc V4 en een vermogen van ruim 210 pk positioneert dit prototype zich als absolute top van de SR-familie.

Het succesvolle seizoen van het Aspar Racing Team – met 17 podiumplaatsen, 5 polepositions en de Moto3 Rookie of the Year-titel voor Maximo Quiles – vormt de achtergrond waartegen CFMOTO vooruit kijkt. De V4 SR-RR is geen showstuk, maar een concreet voorproefje van de prestaties en technologieën die het merk wil doorontwikkelen richting straat- én circuitmotoren.

Top van de SR-lijn

De V4 SR-RR staat bovenaan de SR-familie en vormt volgens CFMOTO een “manifest” voor de volgende generatie high-performance modellen. Het prototype is ontwikkeld met een sterke focus op gewichtreductie, aerodynamische efficiëntie en een geavanceerd elektronisch pakket, zonder concessies te doen aan design of functionaliteit.

Carles Solsona, design director voor CFMOTO’s tweewielerdivisie, benadrukte dat de vorig jaar aangekondigde V4-motor inmiddels is uitgegroeid tot een volwaardig technisch hart rond dit nieuwe platform.

Nieuwe benchmark in prestaties



Technisch gezien zet het prototype meteen een stevige voet in de superbike-arena:

- Motor: 997cc 90° V4
- Vermogen: >157 kW (meer dan 210 pk)
- Rijklaar gewicht: <200 kg
- Gewichts-/vermogensverhouding: 0,86 kg/pk (met race-uitlaat en drooggewicht)

Dat laatste cijfer plaatst de V4 SR-RR direct tussen de absolute toppresters van het segment. CFMOTO benadrukt dat de V4 is ontwikkeld voor een brede, lineaire vermogensafgifte met een directe gasrespons en maximale controle op zowel weg als circuit.

High-end technologie



Het prototype is uitgerust met een complete suite aan geavanceerde systemen die je normaal alleen in het topsegment terugziet:

- Semi-actieve elektronische vering
- Akrapovič-uitlaatsysteem
- Geoptimaliseerde aerodynamica

De styling legt de nadruk op scherpe sportiviteit en efficiëntie, met een silhouet dat duidelijk is ontworpen met het oog op downforce, stabiliteit en minimale weerstand.

Blik op de toekomst



Hoewel de V4 SR-RR als prototype wordt gepresenteerd, beschouwt CFMOTO hem als een ontwikkelplatform voor meerdere toekomstige productiemodellen. De boodschap is helder: het merk wil zich de komende jaren stevig nestelen tussen de gevestigde superbikefabrikanten en versnelt zijn technologische ambities.

De V4 SR-RR laat zien dat CFMOTO niet langer alleen de rol van uitdager ambieert, maar volop meedraait in de voorhoede van high-performance motortechniek. Het is een duidelijke indicatie dat het merk grote plannen heeft – en dat de volgende stap richting productie dichterbij is dan ooit.