Zoeken

Test: Royal Enfield HNTR 350

Conclusie

3 november 2022

 

Met de lancering van de HNTR 350, die op elk ander continent gewoon als Hunter 350 door het leven gaat, heeft Royal Enfield een verfrissend nieuw instapmodel aan het nieuwe 350-platform toegevoegd. Het waanzinnig gave en vooral ook uniek design, dat een haast perfecte mix is van oldskool en new-age, is de spreekwoordelijke spijker keihard op z’n kop, maar meer nog dan dat zijn we enorm onder de indruk van de afwerking van de HNTR. De motor mag dan wel in India zijn geproduceerd, maar doet wat dat aangaat niet onder voor een premium Europeaan. Genoeg gerenommeerde merken die zelfs in hogere segmenten een goedkopere uitstraling hebben.

Mochten de fraaie looks en het oog voor detail je nog niet hebben overtuigd, dan heeft Royal Enfield nog een ijzersterke troef achter de hand en dat is z’n prijs, afhankelijk van de kleur moet tussen de € 5.399 en € 5.599 (€ 4.499 en € 4.699 BE) op tafel worden gelegd. Daar staat tegenover dat het blok iets pittiger en het geluid iets donkerder had mogen zijn, maar buiten dat zeggen we: missie geslaagd. Als dit geen verkoopsucces wordt…    

 

Waanzinnig cool design, zeer mooi afwerking, lekkere zit, prijs

Scherp geluid, blok had iets meer pit mogen hebben, weinig feedback van CEAT banden