Zoeken

Test: BMW 2019 R 1250 RT

Conclusie

23 oktober 2018

We weten het, we vallen in herhaling, maar de nieuwe BMW R 1250 RT is zo'n beetje de meest onmerkbare revolutie van de laatste tien jaar. Maar dat hoeft niet slecht te zijn. Je mag je afvragen of je nu je pas gekochte 1200 in zou moeten ruilen voor een 1250, maar dan kun je gerust weer gaan slapen, dat is nergens voor nodig. De RT, net als de GS, was al meer dan goed genoeg. En wil je dat verbeteren, dan zul je van goeden huize moeten komen. Dat doet BMW dan ook, met dit als gevolg. Een nog sterkere, nog soepeler en nog verfijnder blok dan ooit tevoren. Makkelijk de beste boxer tot nu toe. Met dit blok kan er weer een stuk verder doorontwikkeld worden en reken maar dat dat ook gaat gebeuren. Maar de kans is dat BMW net even té goed z’n best heeft gedaan.

Dat blok, rustgevend maar wel sportief, morgen naar Saint Tropez?

Je ziet amper verschillen, met alle toeters en bellen stiekem best aan de prijs 


Ik ben er weer van tussen, de groeten!

Basisprijs € 21.434,50
Comfort pakket € 1.015,78
Dynamic pakket € 496,30
Touring pakket € 1.605,46
Keyless ride € 365,74
Schakelassist Pro € 501,42
Totaal € 25.419,20