Zoeken

Multitest Middenklasse Nakeds

Triumph Street Triple RS

12 juni 2018

Wat me bij de Street Triple 765RS trof, is hoe geraffineerd hij is; hij voelt erg ‘af’ aan. Hij zit goed, de triple loopt een stuk smeuïger en trillingsarmer dan de driecilinder van de Yamaha, klinkt mooier en heeft ook een mooiere gasrespons. De vering voelt
Nog zo'n strak kapje. Wij keuren 't goed. Die driecilinder mag op een voetstuk

Het allerstoerste remhendel, standaard op een RS. Hier ook Öhlins, maar dan iets beter verstopt
hoogwaardig aan en stond meteen al fatsoenlijk afgesteld; redelijk stug voor op straat, maar de meeste oneffenheden worden toch mooi verwerkt. Het rijwielgedeelte voelt heel strak en precies, meer dan bij de andere twee als dat van een sportmotor.

Wat natuurlijk ook klopt, de Street Triple is afgeleid van de fantastische Daytona 675. Het is van deze drie dan ook bij uitstek de motor om circuitdagen mee te doen. Hij remt heel goed en heeft een bovengemiddeld goede quickshifter. Verder zit er een mooi duidelijk en uitgebreid dashboard op en hij is erg mooi afgewerkt. Als ik al iets moet noemen waarin hij onderdoet voor de andere twee, dan is het bottompower – wat niet zo gek is, want hij heeft de kleinste cilinderinhoud én veruit het hoogste topvermogen. Geweldig ding, het is de duurste maar ook meest complete motor van dit drietal.

Blok, vering, remmen, rijwielgedeelte, TFT. Gewoon, áf. 

Geen wheelies met TC aan, geen blipper voor terugschakelen