Motorfreaks - Test: Triumph Street Triple S A2 - IJzer smeden als het…

Zoeken

Test: Triumph Street Triple S A2

IJzer smeden als het…

31 oktober 2017

Ze moeten op de redactie gedacht hebben, als je toch net terug bent van de Triumph Hinckley tour kan je gelijk de nieuwe Street Triple S 35kW wel even aan de tand voelen. Of de ‘slechts’ 35kW was de reden om deze ex-eindredacteur van de Scooter&bikexpress de test te laten doen. Die heeft wel vaker met minder vermogen gereden. Deed me trouwens denken aan een introductie van een Aprilia motorfiets. Alweer een tijd geleden maar deze blijft hangen. Op een privécircuit van een Italiaans magazine een bekuipte Aprilia RS testen, wie wil dat nou niet? Slechts 2 Nederlandse journalisten waren aanwezig, ik en Barry Veneman. En Barry had wel in een paar rondjes gummen. Bijna bij het circuit aangekomen viel het woord 125 en Is het geen plaatje? Afleveren in de woonkamer graagtoen begon hij een beetje te kuchten. Wat zeg je daar? Een RS4 125cc? Barry dacht een RSV 4 te gaan besturen en nou begreep hij waarom de voltallige redactie geen zin had om mee te gaan naar deze introductie. Werd ondanks de ‘slechts’ 125cc machines een denderde introductie. Barry draaide lekker zijn rondjes en ik deed een alles of niets poging om hem bij te blijven.

Goed, weer even terug naar het nu, een week sturen met de 35kW versie van de Triumph Street Triple S. Dat vond ik natuurlijk geen probleem. Leuk juist want met een ‘in between jobs’ status was sturen met een Street Triple bepaald geen straf. Zeker niet in deze periode van het jaar. De herfst heeft altijd iets speciaals. De kleuren van de bladeren aan de boom, de bergen bladeren op de grond en de wisselende luchten. Mooie Hollandse wolken in de blauwe lucht of juist een lucht met 50 tinten grijs. Het wegdek is meestal niet zo fraai in de herfst maar we mochten ons deze testperiode verheugen op fraai nazomerweer.

Ideaal om eens nader kennis te maken met de felrode Triumph. Bepaald niet saai en dan noemen ze het ook nog Diablo Red. Mocht je voor een wat meer ingetogen uiterlijk willen gaan dan kan dat met de Phantom Black uitvoering. Voor degene die het trouwens nog niet weten, de Street Triple is leverbaar in 3 verschillende uitvoeringen. De Street Triple S, de R en de RS. De modellen zijn steeds een overtreffende trap van elkaar en dat zien we terug in vermogen, remmerij, demping en vering maar ook in de rijmodi en specifieke details. Alle drie hebben ze die nieuwe 765cc 3-cilinder motor die trouwens in 2019 in actie gaat komen in diverse Moto2 frames. Onze 35kW heeft trouwens die krachtbron niet. Het is dus niet zomaar een geknepen Street Triple maar een speciaal vervaardigde motor.


Herfst einde van 't seizoen? Niet als 't aan mij ligt en zeker niet nu