Zoeken

Test: Triumph Street Triple S A2

Conclusie

31 oktober 2017

Aan de Triumph Street Triple S 35kW zal het niet liggen. Zijn looks zijn goed, prestaties en rijden zijn meer dan okay. De geknepen 600cc 3 cilinder biedt je genoeg beleving in zowel geluid als rijden en dat zal na het onbegrensd maken alleen maar toenemen. Maar ja, dan moet je op je 20e wel €10.200,- overmaken naar de Triumph dealer. Is even een aderlating en je kan natuurlijk ook die ietwat saaie CB500F voor €7.158,- aanschaffen. Moet je hem wel weer inruilen na 2 jaar want met 35kW blijven rijden is best saai als je meer ambitie hebt. Saai is het nooit op de Triumph trouwens. Het merk, de beleving maar ook de triple die in het frame hangt zijn verre van dat. Heel anders dan menig Japanse vierpitter tijdens normaal gebruik. En om met Ed zijn woorden af te sluiten, tot de 6-7k toeren amper verschil met de 765 Street Triple’s en op de dijk is hij zeker niet langzamer dan met een dikke fiets. Mocht je twijfelen, ga langs bij de dealer en beleef het zelf. Het zal je zeker niet tegenvallen.

Looks, geluid, koppel middengebied, hoezo 35 kW saai?

Instelbereik spiegels aan de krappe kant, misschien toch een tikkie aan de prijzige kant voor beginnend A2 motorrijder