Zoeken

Test: Yamaha WR450F

Conclusie

22 mei 2012
Inhoudsopgave
Test: Yamaha WR450F
Winnaars DNA
Alles is anders…
Fantastisch blok
Conclusie
Technische gegevens

Yamaha WR450F 2012

Weer bij het hotel gekomen pak ik samen met de andere offroaders een flinke pint en evalueren we de dag en vooral de WR450F, waarop een aantal rijders als “fotomodel” heeft mogen rijden en die duidelijk veel indruk heeft gemaakt. Het is ook gewoon een gaaf ding.Het meest indrukwekkende is hoe mooi dat blok vanuit lage toerentallen wegtrekt en dat er dan al zo’n enorm koppel bij die toerentallen aanwezig is. En dat terwijl de trekkracht nu ook weer niet zo intimiderend is dat je er Yamaha WR450F 2012als beginneling geen controle meer over hebt. Ook de wendbaarheid is fenomenaal. De vering zal vooral de wat meer ervaren offroader en endurorijder aanspreken, de echte hobbyisten zullen wellicht iets softere veren prefereren. Hoewel ook dat een kwestie van wennen is.

Voor offroad toertochten is de tankinhoud wel erg klein, maar dat is bij de concurrenten nauwelijks beter: Suzuki zit op 6,5 liter, Honda op 7,2, Husaberg en Husqvarna op 8,5 en KTM op 9.5. In elk geval zal het vast niet lang duren voor Acerbis daar een oplossing voor heeft ontworpen. En het is natuurlijk fantastisch dat je deze motor op alle mogelijke manieren aan je wensen kunt aanpassen, zowel de veerafstelling als het motorkarakter. En de prijs heeft daar niet onder geleden, want de WR450F kost €10,499 en dat is praktisch evenveel als zijn concurrenten. En dan is de WR wel een zeer interessante optie…

  • Smeuïg lopend blok, trekkracht onderuit, wendbaarheid, stabiele vering
  • Te kleine tank voor offroadritten, voor onervaren rijders wat stugge vering