Zoeken

Test: Ducati Monster 696+

2: Kennismaking

12 september 2008
Inhoudsopgave
Test: Ducati Monster 696+
2: Kennismaking
3: Koude start
4: Thuiskomen met klamme laarzen
5: Conclusie
6: Technische gegevens



Ducati_Monster_696_IMG_8453.JPGDucati_Monster_696_IMG_8482.JPG

Als de testfiets wordt voorgereden valt gelijk op dat de designafdeling erin is geslaagd een onvervalste Monster neer te zetten, maar dan een stuk frisser en moderner. Een motor die veel mensen zal aanspreken. Ten opzichte van het vorige model valt op dat de Duc door de bredere tank en het lage gestroomlijnde ruitje er sportiever en iets agressiever uitziet. Het nieuwe Hybride Trelis frame draagt subtiel bij het afgetrainde voorkomen van de Monster. Ondanks de gelijkenis met het eerste model staat hier niet alleen een nieuwe Monster, maar een totaal nieuwe motor met een begeerlijk voorkomen. Ten slotte verraden het kleine ruitje en de buddycover dat het hier de + plus versie betreft. De 696+ verschilt dus slechts op deze twee optische punten van de gewone 696 en het is aan de koper of het schermpje en de cover de meerprijs van bijna €400,- waard zijn.

Plaatsgenomen op het lage zadel lijkt de motor nog kleiner dan hij eruit ziet. De zit is ver naar voren en het brede stuur staat sportief, maar comfortabel laag. Het display ziet er fraai uit en lijkt op dat van bijv. de 1098. De toerenteller krijgt de meeste aandacht en ligt dus als eerst in het blikveld. De snelheidsmeter krijgt minder prioriteit en het feit dat je ver naar beneden moet kijken om de nodige informatie tot je te nemen maakt het geheel niet overzichtelijker.

thumb_Ducati_Monster_696_IMG_8484.JPG

thumb_Ducati_Monster_696_IMG_8473.JPG

thumb_Ducati_Monster_696_IMG_8472.JPG