Introductie: Yamaha FZ6 familie
Pagina 6
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Yamaha FZ6 familie |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Conclusie
Dat Yamaha met de Fazer familie een succesformule in huis heeft, daar wist men ons in het Spaanse Almeria alles over te vertellen. Sinds de lancering van het model in 1998 is de Fazer niet meer weg te denken uit het hedendaagse motorbeeld, in negen jaar tijd werden meer van tweehonderdvijftigduizend motoren in Europa afgezet. Maar misschien nog wel belangrijker was de verkoopboost die het model doormaakte toen in 2004 de ‘oude’ fazer werd vervangen door een meer sportieve variant, en verkoopcijfers in één jaar tijd verdubbelden.
Om nog meer in te spelen op de eisen van de hedendaagse klant, heeft Yamaha voor 2007 de Fazer familie flink uitgebreid. En standaard voorzien van ABS. Naast de (gezien het valbeugel accessoirepakket) op "rijschoolhouders-markt" toegespitste 78Pk uitvoering van de ietwat gemodificeerde 2006 FZ6 tot een tour cq. sport uitvoering van de FZ6 Fazer S2 ABS, zodat er voor elk wel wat wils moet zijn binnen deze negen gezinsleden van de FZ6 familie. Een concept dat Yamaha vast en zeker heeft afgekeken uit de automotive industrie.
De FZ6 78Pk gaat voor nét geen achtduizend Euro over de toonbank, en voor datzelfde geld kun je de fiets ook nog eens door je dealer laten terugtunen naar 25kW. Voor dat geld krijg je een fiets die optisch identiek is aan zijn voorganger, maar daarentegen (en ondanks het mindere vermogen) wél meer rijgenot ten toon spreidt. De vijfhonderd Euro duurdere FZ6 S2 ABS cq. achthonderd Euro duurdere FZ6 Fazer S2 ABS zijn daarbij ook nog eens stylistische modificaties ondergaan, die de fiets een fris en fruitige uitstraling hebben gegeven.
Dit vonden we van de FZ6 78Pk ABS
- Vermogensopbouw
- Zithouding
- Remmen
- Injectie
- Display
Dit vonden we van de FZ6 (Fazer) S2 ABS
- Uitstraling
- Zithouding
- Remmen
- Injectie
- Vermogen middengebied