Zoeken

Honda C-ABS: epiloog

3: Conclusie

16 maart 2009
Inhoudsopgave
Honda C-ABS: epiloog
2: C-ABS
3: Conclusie

Met het nieuwe C-ABS breekt weer een nieuwe generatie aan. Niet alleen wordt zoals het alombekende stempel nog steeds aangeeft het blokkeren van je wielen verhinderd, daarnaast is het systeem ook nog eens een actieve remhulp die de stabiliteit onder afremmen bevordert en te allen tijde het maximale uit de beschikbare grip haalt. We hebben het de vorige keer al aangehaald: knappe jongen die hier tegenop kan remmen. En dáár gaat het nou eigenlijk om. Niet eens die enkele goden die wellicht inderdaad tegen dit systeem op kunnen remmen (en waarvan we allemaal denken dat we daar bij horen…vooral in supersportland heerst deze gedachte nog) maar juist die talloze anderen, de normale rijders die met hun zuurverdiende centen hebben gekocht wat ze graag willen hebben maar er wellicht nooit, misschien een enkele keer een circuit mee bezoeken. En ook op dat circuit zal menigeen baat hebben bij de aanwezigheid van het systeem; het hoeft maar één keer te werken en je weet dat je o zo leuke dag weleens in een tranendal geëindigd zou kunnen zijn. Nog niet overtuigd? In het Duitse IDM is Martin Bauer vastbesloten mét het systeem te gaan rijden en overtuigd van de voordelen. Binnen Honda wordt al bezorgd gereageerd met ‘als dat maar goed gaat’. Niet vanwege de nadelen maar juist vanwege het oneerlijke vóórdeel wat hij zou hebben.

C0072.jpg

De Blade zoals we 'm het liefste zien...schadevrij

Meer lezen?
Eerste test Honda C-ABS: klik hier
Techniek C-ABS: klik hier