Zoeken

Test: Royal Enfield Meteor 350

Conclusie

11 juni 2021

Met de lancering van de Meteor 350 heeft Royal Enfield een volgende stap gezet in haar groeiplan, dat de komende 7 jaar maar liefst 28 nieuwe modellen zal omhelzen. "Ja, rijd effe voor die cruise langs. Je weet wel, voor de beeldspraak. Omdat 't een cruiser is"De Meteor 350 volgt naar 20 jaar de Thunderbird op, die in exportmarkten onder de naam Rumbler op de markt is gezet, maar is veel meer dan gewoon een opvolger van die cruiser-type motorfiets. 

Voorzien van een compleet nieuw ontwikkeld motorblok dat in een volledig nieuw frame is gemonteerd, is de Meteor 350 een supergemakkelijk te rijden lichtgewicht motor waar het Royal Enfield erfgoed vanaf spat en die je overal naartoe brengen zal. Spannende acceleraties en hoge topsnelheden zijn de Meteor vreemd, maar misschien is dat juist een pluspunt: je wordt er vanzelf een stuk relaxter van.

Mocht dat nog niet overtuigend genoeg voor je zijn, dan heeft Enfield nog een ijzersterke troef achter de hand. Je hebt namelijk al een Meteor vanaf slechts € 4.999,- (€ 4.499,- BE) en dat is inclusief 3 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar pechhulpverlening indien je aan de garantievoorwaarden hebt voldaan. 

De goedkoopste versie heet Fireball en is leverbaar in de kleuren geel en rood, de matzwarte Stellar black heeft een sissybar en kost € 5.249,- (€ 4.699,- BE), terwijl de Supernova Blue en Brown voor het prijskaartje van € 5.399,- (€ 4.799,- BE) over de toonbank gaat. Voor wie 'm nog extra aan wil kleden heeft Royal Enfield een uitgebreid accessoirepakket samengesteld. Wees niet verbaast als volgend jaar blijkt dat deze Meteor als een komeet is ingeslagen...