Test: Harley-Davidson Pan America Special
Technische gegevens
9 december 2021

| Merk/model | Harley-Davidson Pan America Special |
| Motor | |
| Type | Revolution Max 1250 60° V-twin met 30° offset |
| Koelsysteem | vloeistofkoeling |
| Cilinderinhoud | 1.252 cc |
| Boring x slag | 105 x 72 mm |
| Compr. verh. | 13,0:1 |
| Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder, variabele kleptiming |
| Ontsteking | digitaal, 7 rijmodi, bochten-tractiecontrole, bochten-elektronische motorrem, hill hold control |
| Starter | elektrisch |
| Benzinetoevoer | sequentiele elektronische benzine inspuiting (ESPFI) |
| Smering | dry sump |
| Vermogen | 150 pk @ 9.000 tpm |
| Koppel | 127 Nm @ 6.750 tpm |
| Transmissie | |
| Aantal versnellingen | 6 |
| Eindoverbrenging | riem |
| Koppeling | Nat, meervoudige platen, kabelbediend, slip-assist |
| Chassis | |
| Frame | Blok dragend deel constructie, gesmeed aluminium midden-constructie |
| Wielbasis | 1.580 mm |
| Balhoofdhoek | 25° |
| Naloop | 157 mm |
| Vering voor | Showa 47 mm upside down, semi-actieve demping, adaptieve rijhoogte |
| Vering achter | Showa monoshock, semi-actieve demping, adaptieve rijhoogte |
| Veerweg voor | 190 mm |
| Veerweg achter | 190 mm |
| Voorrem | Dubbele schijf 320 mm, Brembo Monobloc 4-zuiger remklauw, bochten-ABS |
| Achterrem | Enkele schijf 280 mm, Brembo 1-zuiger remklauw, bochten-ABS |
| Voorband | 120/70 R 19" |
| Achterband | 170/60 R 17" |
| Afmetingen | |
| Lengte | 2.265 mm |
| Breedte | 965 mm |
| Hoogte | 1.510 mm |
| Zadelhoogte | 850 mm |
| Gewicht | 254 kg rijklaar |
| Tankinhoud | 21,2 liter |
| Reserve | 3,8 liter |
| Gegevens | |
| Rijbewijsklasse | A |
| Garantie | 2 jaar |
| Adviesprijs NL | € 21.995,00 |
| Adviesprijs BE | € 18.980,00 |
| Importeur NL | Harley-Davidson Benelux |
| www.harley-davidson.com |